Oldalak

2019. május 10., péntek

A néger, aki teljesen fekete

Néger vendég járt a faluban, meséli a szomszédasszonyom: fekete volt, teljesen sötét fekete! Nem tudott magához térni tőle. Elgondolkodtam, milyen színű is lehet egy néger? Vagy még sosem látott fekete bőrű embert élőben? Az is lehet. Minden esetre a szenzáció megvolt.

Mit kezdjünk a pénzünkkel? Fel kell venni a lakástakarékot, mert csak állna a pénz évekig, meg gondolom folyamatosan vonnák érte a pénzt, hogy használják... Szóval mit kezdjünk vele, mert amire gyűjtöttük pillanatnyilag nem aktuális, mondta az ács. Örültünk neki, egy tetőcsere nem öröm, nem lenne az. (Ha meg elköltjük a pénzt mi lesz, ha beüt a csere?)

Szóval mi legyen a pénzfelhasználás célja? Lett egypár elgondolás, a végén úgy jártunk annyi feladata lenne annak a kevés pénznek, hogy már nem tudjuk mihez kapjunk? Kiderült, hogy  a kapu tartóoszlopa kirohadt, maga a kapu is, ill egyes elmei, szóval cserélni kell. Itt van az évek óta húzódó villanyügylet is, remélem a szerelő megoldja, lezárja. A rá félretett pénzt azóta többször elköltöttük. Mondtam is neki, de új szerelő csak teljes vezetékáthúzással vállalná. Hiába új a ,mosógép, ez is leveri a biztosítékot, viszont sajnálnánk ha annak meg ez ártana. Már az állandó lekapcsolódás. S kiszámíthatatlanul, ki tudja miért vágja le időnként a biztosítékot? Azt hittük időjárásfüggő. Most nem lehet a kánikulára ráfogni. Stb. Stb. Stb.

Közben már egy új napot írunk. Délelőtt február volt, mentünk ügyet intézni, hozzáöltözve. Aztán átváltott fülledt nyárba. Lesült minden az emberről. Közben leestem a lábamról. Azóta is fekszem, s megérkezett a vihar, eső, stb. Van épeszű és ép szervezetű ember, aki ez kibírja?



9 megjegyzés:

  1. Hát igen! A néger fekete!
    Most Rómában,a Vatikánban egy kongói srác árult kézből színes karkötőket.Amikor meghallotta a magyar szót,rögtön odajött,hogy az ő apja 5 évig tanult Pesten.Ő is beszélt kicsit magyarul.Nagyon megörült nekünk.
    Ő például nagyon fekete volt...fényes fekete.Ennyire feketét én is ritkán láttam.

    VálaszTörlés
  2. A városban több fekete is él, orvos is van köztük, egy doktornő fogadott fia is, Afrikából hozta. Ki tudja milyent látott?

    VálaszTörlés
  3. Igen én kibírom, így nem fiatalon is, de tudom sokaknak nem egyszerű ez az időjárásváltozás szinte "percről-percre".(
    Igaz nekem az életem során sosem játszott be az időjárás a szervezetem műkődésébe.
    Marianna

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy kevés a biztosíték vagy mi a neve ahhoz a sok új géphez, amit használtok. Nem tudom megnézték e? Az időjárás engem is kikészít, még ha annyira nem is a szervezetem, de a türelmem eléggé. Ma pl. kánikula, rövid nadrág, póló, de hétfőtől állítólag megint 12 fok körül lesz......próbálok pozitivat keresni benne, de nem találok. Természetesen sok ember szerint bennem van a hiba. Na ja.

    VálaszTörlés
  5. A fali dobozt kellene cserélni, pár éve áthúzták már. Mást is megvisel, s van akit jobban az időjárás, sajnos. Nehéz így.

    VálaszTörlés
  6. Az ember néha tényleg úgy érzi hogy nem lehet a gondoktól megszabadulni. Ha nincs valami a ház körül, a kertben, akkor valami betegség jelentkezik.Pedig az ember valahogy mostanság már jobban szeretne békés, csendes napokat - de néha nagyon nehezen jön ez össze...
    A villanyszerelési ügy igen bosszantó - tényleg az lett volna a legjobb, ha újra huzaloznak mindent - bár tudom, ez meglehetősen bonyolult művelet - én amikor beköltöztem, megcsináltattam, s nem bántam meg. Így utólag ? Nem is tudom mi lenne praktikus...
    A pénz ? A pénz meg úgy fogy, mintha párologna. Tegnap még volt, holnap meg már alig talál az ember annyit is, amennyi kellene...
    És egy kertes családi ház falja a forintokat !

    VálaszTörlés
  7. Apám is ezt mondta, pénznyelő. Ugyanakkor ad sok örömet is, egyenlőre még vállalható. % éve rendbe tették a vezetékeket, az utolsó fázis maradt el. Ez.

    VálaszTörlés