Oldalak

2019. május 28., kedd

Somogyvári látogatás

A bencés apátság romjait néztük meg elsősorban. Van
egy külön, nagyon impozáns, s a legmodernebb lehetőségekkel felszerelt látogatóközpont is, ide idő híján nem mentünk be. Nem véletlenül látható Szent László szobra a romokra tekintve, mert ő hívta be a francia szerzeteseket, s hamvai is itt pihentek egy ideig.





 Modern tető alatt nagyon kevés eredeti kő látható, inkább rekonstrukció. A tájékoztató táblák sokat elárulnak a feltárásról, s eredetileg milyen lehetett a kolostor, az itteni élet.(Gondolom az eredeti kövek ott vannak a látogatóközpontban, én innen nagyon hiányoltam.)






 Ős(i) Krisztus fej
 Kolostorkert:

 

 S íme kívülről a romok, érzékeltetik milyen monumentális lehetett:



 S ha már itt jártunk  felkerestük a kálváriát is.




Ha arra jártok érdemes megnézni a romokat, a kiállítást. Szép környezet, a romok visszahozzák  a hajdanvolt időket. Vagy csak én jártam ilyen helyeken? Azt azért elárulom a legnagyobb középkori misztikus hely még mindig Vértesszentkereszt számomra.)

4 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy a nagy rohanásban, amikor még kálváriákat vadásztam, ezt az apátságot, vagyis a romjait, nem néztem meg. De akkor egy napba háromra való feladatot sűrítettem. Ma már másképp csinálnám...

    VálaszTörlés
  2. Én is templomoztam napi x-et, jobb volt a kevesebb. Viszont amikor kevesebb lett azokban elmerülhettem. Ki tudja mi mire jó. Itt is jártam, akkor lemaradtam most jobban értékeltem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép helyen jártatok! Különös érzés ilyen régi romok között sétálni.
    Nem tudok megbarátkozni ezekkel a "rekonstrukciókkal"! Így csinálnak most a gyönyörű diósgyőri várból egy Walt Disneyes akármit, ami az én szememnek nagyon idegen.

    Még itt sem jártam. Sajnos!

    VálaszTörlés
  4. Ahogy olvastam sok vita is folyt miatta az építészek közt. Most minden a cirkuszról szól, s jönnének a látogattok.

    VálaszTörlés