Oldalak

2019. május 31., péntek

Növényneveket keresek ( s némi kerti fotó eső után)



A kert alatt még folyik egy kis erecske, csak azt nem tudom honnan jön a víz? 

Nagy fűnyírás volt ma nálunk, a szirmok maradtak. Ez a legkedvesebb rózsalonc virágom, pedig nem vagyok rózsaszínes, de a finomsága mégis megfogott.Sajnos az eső leverte.



 
 Csillagszerelem.

 A legszebb borágóm, Kecskemétről hoztam nagy utánjárás után. Kint vannak, kiültetve, most már csak nőniük, gyarapodniuk kell.A virágzásban ezek szerint nincs hiba.

 Ez a fotó a nyár ígéretét sejteti, nekem legalábbis. Így legyen! A lilát ismeri valaki? Egy  egyéves csomagból nőtt, nekem ismeretlen. Viszont együtt gyönyörűek. Ők meg dacoltak az időjárással, a gépen vettem észre megviseltségüket. Amúgy felnőttek az égig, győzöm összekötözni őket. Számomra nagyon kedves és hálás virág: kokárda.

 




Az alsó fotó tavalyi. A piros virág nevét keresem. Egyszerűen elfelejtettem. Idén kelt magról és rizómáról, érdekes az utóbbi színe bordó a kelté zöld. Remélem nagyra nőnek mindahányan.


3 megjegyzés:

  1. A piros virág a nagy csodatölcsér/Mirabilis Jalapa/vagy népi nevén estike/mert este virágzik/vagy lustakisasszonynak is hívják emiatt.
    A margaréta melletti keskeny levelű,lila keresztesvirágúnak nem tudom a nevét,van vagy háromszáz fajtája.Kokárdavirág képét nem látom...
    A borágó magját lehet kapni a boltban,nagyon könnyű szaporítani saját maga "elveti a magját".Amit nagyon drágán megveszel palántákat,azok zömét magad is elvethetnéd-sokkal olcsóbb...
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anci idén is vetettem, nekem nem jön össze, egyszerűen nem. Még metélőpetrezselyem palántát is de. vettem 2 db-ot a piacon, legyen zöldem. Kokárdát pótoltam, s egy nagy ölelés az éles szemedért, megfigyelésedért.

      Törlés
  2. Szép a kerted, jó látni ahogy gyarapodik, szeretem a sok díszfüvedet, bokrodat is, nagyon mutatósak.
    A lilát holdviolának ismerem, de hallottam már pénzecskének is.

    VálaszTörlés