Oldalak

2019. május 6., hétfő

Esőben, kertben

Szegény tulipánt kitekerte a szél, viszont ő még tartotta magát.


 
Virágozni kezdtek a gólyaorrok, a lilák a tavaszi rendelések.

Labdarózsa megtépázva, tele virággal.

A pázsitviolák viszont éltre keltek a sok esőtől, a léggömbvirágokban pedig mint apró gyémántok csillogtak a vízcseppek. Úgy láttam meztelencsigáék nem szeretik a hideget.


Az illatos nyári orgona virágban, a konc most kezdené.


A bokrok és az új juhar viszont szintén nagyon örültek az esőnek.




Az ember a fotókat egymás mellé rakva látja az árnyékliliomok sokféleségét. Pedig a sötétlila színűt nem sikerült szereznem. Amikor akartam nem volt, aztán elmaradt.

Haranglábak, amiket nem rágtak szét a csigák. A méreg miatt most nem mennek le a tarra rágottra, elkezdett levelesedni, mint ahogy az ajugák is magukhoz tértek. Durva a méreg, tudom, kénytelen vagyok megvédeni a növényeket. Kecskeméten a piacon egy hölgy elmagyarázta, hogy vegyem körül hamuval őket. Tavaly ezzel a módszerrel kudarcot vallottam, vagy nem mertem sokat kitenni, vagy rájött az eső, mint most is.

 
S még pár fotó:




Itt aztán van esőcsepp, szél, szép, igazi időjárás jelentő fotó, szegény szömörcével.

S jelentem sikerült Kecskeméten borágót szereznem. Nem attól, aki 3 hete ígérte, de más hozott nekem másnapra. Palánták, de majd megnőnek. Most behoztam őket, féltettem a hideg széltől. Pedig kint az erkélyen, Kecskeméten, a napon növekedni kezdtek. Megérne egy bejegyzést néhány növény megszerzésnek története.

3 megjegyzés:

  1. Óóóóó, az a színkavalkád! Micsoda kert! Gratulálok, te aztán igazi kerttervező vagy! (Kedvenceim a 6,8....meg így tovább)
    Az árnyliliomokat én is imádom, 7 vagy 8 féle van belőlük, de még most is rendeltem 4 tövet. Kíváncsian várom hogy milyen lesz.

    VálaszTörlés
  2. Tudod, inkább próbálkozom, Most is van amit át kellene ásni, rossz helyen van, de ez közben derült ki. Csak "haldoklom".

    VálaszTörlés
  3. Botanikus kert ! Ez jutott eszembe mire letekertem a beszámolód aljára... Olyan sok szépséged van, és igazán nem vagyok irigy se rád, se az Orsira - de hát egy picit azért mégis...És úgy sajnálom, hogy nekem csak oly csepp kertecském van...Ezért (is) olvaslak/nézlek benneteket mindig örömmel. Legalább a szememnek jusson szépség - ha már a valóságban kevés jutott.

    VálaszTörlés