Oldalak

2018. október 12., péntek

Kelet Ázsiai "barangolások"

Az ősi Kínában játszódó történelmi regény, történelmi háttér, érdekesen megírt történet, s egy kegyetlen világ. A hölgy amúgy Kína egyetlen császárnője volt. (Közben azért elgondolkodtam , egy távoli ember szemében lehet, hogy a mi uralkodóink élete, pozícióharcai, kegyetlenségei lehetnek visszataszítóak.)




Ami a polcomon olvasásra vár:



S jöjjön a témában blogajánló, én sokszor teszek könyvekkel kirándulást ezen a tájon, hátha más is kedvet kap:

http://kelet-azsiarol-konyvek.blogspot.com/

4 megjegyzés:

  1. ha már Kína, ajánlok egy szépséges mai videósorozatot
    https://www.youtube.com/watch?v=2GNI02rlF_M

    VálaszTörlés
  2. Imádtam egy kínai írót. Anche Meen nagy kedvencem, több könyvét is olvastam. Lenyűgöző a látásmódjuk, mert nem kerültek bele a kereszténység kultúrájába, mint mi Európában. Evvel ugyan nincs gond, de beszűkíti a gondolkodást. Sőt meseszerűvé, így elmosottá tesz konkrét dolgokat. Ők realistán látnak: soha nem felejtem el a 6 éves kislány álmait hallgató anya reakcióját, aki megrántotta gyermeke sétájuk során fogott kezét és azt mondta: nem tudod milyen messze van az ég és milyen kemény a föld. Hidegrázás, józanodás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megkeresem a könyvet, nem ismertem. Más világ, más gondolkodás. A fenti könyv útinapló, magyar szemmel. Egyszer olvastam egy elbeszéléskötetet, nos abban volt egy döbbenetes világ, arról, egynémely elbeszélés témájáról nem írtak regényeket, döbbenet volt. Távoli kultúra, még meséik szimbolikája is más.

      Törlés