Oldalak

2018. október 10., szerda

Újra




 virágzik, igaz egyetlen virágzattal a szömörce, újra terem a málna, nem egy tövön, s igazi pompájában a mályva.









Reggel a ködben kimentem fotózni, önjáró fényképezőgépem egyetlen ill. mondjuk tizenötből kettő fotót őrzött meg. Akkor kellett volna visszavinni, amikor először produkálta ezt a jelenséget. Késő, sokszor elmondott bánat.

Esett eső, de semmire ill. nem sokra elég. A föld kőkemény. Ásni lehetetlen, a kapálást így nem vállalom. Állok és várok, s toporgok, mert tenni lenne mit, de nem szembemenve saját erőmmel. Ezer terv van bennem a változtatásra, az átültetésekre, különös tekintettel az önmagukat túlnövő növényekre. Így marad  a kutakodás, az álmodozás, a gyönyörködés, s élvezete nem az indián nyárnak, megmondta tegnap a szakember a rádióban. Nálunk vénasszonyok nyara van, élek vele. Kiülök a ház elé, süttetem magam a kora őszi nappal, s élvezem melegét. S néha fájdalmasan nézek el a kert felé, s búcsúzkodok csendesen a fűzfától. Árnyékot adott, madarak szálltak le, pihentek meg  ágai között, s mindeközben haldoklik. Egész nyáron tápoztam a tövét, így csináltam neki lombot. Sajnos egyik oldalán már a száraz ágak uralkodnak. S az árnyék, amit adott, amit kétfelé osztott napszakok szerint. Az árnyék. Az árnyék. Mennyit olvasgattunk nyáron alatta, mert a csonkított diófa nem mindig ad árnyékot... Tudom, hetekig leszek betege, ha kivágják.

A kert felől és a ház felől...
(S ezt már csendben jegyzem meg, vagy kérdezem: eltűntek a blogolvasók, sok a kert téma, nem írok érdekes bejegyzéseket. Nem értem. Végülis magamnak írom, de mindig örültem, ha hozzászóltatok.)

15 megjegyzés:

  1. Milyen csodás, lágy őszi színek ! Én is úgy érzem magam mostanában, hogy legjobb lenne egész nap egy napos sarokban ülve, a lassan és szépen halódó kertemet nézni - nem gondolni semmire...
    De hát ez csak vágy....
    Vígasztalódj, olvasóim, kommentelőim nekem se nagyon vannak...Érti ezt a csoda...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nézzük a kertet, de látom sok az új anyagod, mindig örülök neki. (A másik blogra gondoltam.)

      Törlés
    2. "Ajándékba" kaptam egy új segítőt, rendkívüli módon örülök és hálás vagyok érte ! Hihetetlen, mennyit segít !

      Törlés
  2. Szerintem a törzsolvasók hazajárnak az általuk olvasott blogokba. Én nem ismerem a láthatóság rendszerét, Ti, akik blogoltok lehet hogy a számlálón látjátok a látogatottságot. Az írottak és látható fényképek értékéből viszont nem von le semmit az, hogy hányan olvassák-nézik a blogot. A veszteség legyen azé, aki nem olvas, esetleg máshol olvas.
    Én szeretek idejönni, szép hangulatokat "fülöncsípni".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, az ember magának írja a blogot, s sokszor megörökítem pl. a kertet, s jó visszanézni mi volt korábban. Ha kicsit sok is a kert, minden változása csoda számomra.Viszont az is jó, ha vannak akik jeleznek.

      Törlés
  3. :) illetve :( -eltüntek a blogolvasók. Ez bennem is felmerült, így most arra jutottam,hogy megyek látogatni, de az enyémbe nem írok. Nincs is mit, a boltocskámosat viszont gondozni kell. Micsoda gyönyörűség a szömörce virága!!!!
    Tegnap én is kiültem anapra,szakirodalmat olvasni:templomkazetták. Nagyon erősen sütött a Nap, egészen kimelegedtem.:) Alul olvasó szemüveg és ráraktam a napszemüveget.:)))))
    Elhiszem,hogy fáj a fa kivágása.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Monika kint meleg van, bent azért esténként begyújtunk. Picikét, kell. Ma bitang napom volt megint, nem tudtam se dolgozni, se olvasni, le kellett feküdjek. Ez volt.

      Törlés
  4. Jó látni nálad is a reggeli párát. Én annyira szeretem! A kutas képed a kedvencem most és ahogy elnézem, szert kellene tennem egy szömörcére...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy kedvencem, idén virágzott először, ez alapból bordólevelű fajta.

      Törlés
  5. Szépséges pillanatok, pont olyan lelassuló, ahogy épp vagyok. :-)
    A harmadik fotó egy csoda!!! El tudnám képzelni egy nagy fali képnek.
    Megértem, ha fáj a fád kivágása, veled sírok... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az együttérzést, nehéz megemészteni.

      Törlés
  6. A virágzáson nem csodálkozom, hiszen jó idő van. De málna is? Nahát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a poloskák tönkretették a málnát, aszott gyümölcskék teremtek,pedig az most teremne nálam is.Átültetem a balatoni telekre.

      Törlés
    2. Sajnálom, itt idén gazdagon termett, először.

      Törlés