Oldalak

2018. október 20., szombat

Kert lépésról lépésre, meglepetéssel,

avagy milyen kicsi a világ!

Első Édenpont kertlátogatásunkra utaztunk ma Szárföldre. A látott fotók alapján nagyon kíváncsi voltam a kertre, s kíváncsi voltam milyen is egy ilyen kertbemutató? S voltak kérdéseim, amikre reméltem, hogy választ kapok.

A kert, ahogy a program neve is jelzi lépésről lépésre készült, s ahogy a házigazda egyre inkább beleszeretett, s beleásta magát a növények világába bővült és szépült. A telken egy kis paradicsom létesült, többnyire évelőkből, de sokfajta  növény megtalálható a talajtakaróktól a bokrokon át a fákig hangulatosan, mutatósan elrendezve, s nem utolsó sorban karbantartva saját kezűleg. Ezt a gondoskodást, szeretetet adja vissza, mutatja meg a kert. S nem hagyhatom ki a saját kezűleg formára vágott növényeket, amelyek az igazi különlegességét adják, mutatják.

Kevesen voltunk, nyolcan, érdeklődők, szakemberek, kertszeretők. Én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy figyelje a látogatási napokat ősszel és tavasszal az Édenpont oldalán, s menjen el körülnézni. Nem fog csalódni. Ahogy mindnyájan nagy lelkesedéssel, újabb ismeretekkel jöttünk el, hogy a látottakat, vagy abból amit tudunk  a mi kertjeinkben is továbbgondoljuk, esetleg megvalósítsuk.

(S most már készültem, kezembe fogtam a fényképezőgépet, nehogy a nagy beszélgetésben (mint Petránál) elmaradjanak a fotók.) S ahogy látom van ami szép volt, érdekes, s mégis lemaradt....

 

  Már az utcán látszik, hogy  kertszerető ember lakik a házban.



  

 

 

 Köszönet Mészáros Zoltánnak, a kert gazdájának, kertészének  a látogatóival eltöltött közös, hasznos órákért.




 

















Egy adalék  a kertről, kerthez:



S miért kicsi a világ? Már búcsúzkodtunk, mikor szó esett arról, ha a házigazda a fészen nem nyomatja a kertet, akkor én pl. a blogon bemutatom. A mellettem álló hölgy rákérdezett milyen blogon? S mit gondoltok, egyik kedves követett blogom, az Egyről a háromra Eszterje volt! Ilyen kicsi a világ!

16 megjegyzés:

  1. Ez valami meses lehet eloben..koszi a bemutatot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágnes ezért is mutatom ilyen sok fotóval, viszem a dicsőségét.

      Törlés
  2. Ha újra születhetnék, ilyen esküvőt szeretnék.
    Meg ilyen kertet. Nem vagyok irigy, csak picit szomorú, hogy nekem nem hogy ilyen, de még hasonló kertem sem lesz soha...
    Mindegy. Az enyém nekem azért szép, akármilyen aprócska is. A két kezem munkája. Meg a Teremtő jóindulata... az azért benne van az enyémben is.

    VálaszTörlés
  3. Tűzoltó volt, aztán ami szépítésnek indult a hivatása lett. Egy kis ékszerdoboz. Nem kevés munkával, de láttuk az értelmét.

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép kertben jártál, és amint látom az idő is kedvezett nektek. Innen lehet ötleteket gyűjteni! Csak lennék egy kicsit fiatalabb, meg egészségesebb!

    VálaszTörlés
  5. Örülök,nagy élmény lehetett neked! Kérdésem: a boltívre felfuttatott rózsát? -ha az rózsa, létráról metszik? Az enyém gyönyörű volt tavasszal, de most őszre már nagyon hamar lekopaszodott. Lehet,hogy normális, nem tudom.
    Ez nagyon jó ,hogy találkoztál a szeretett blogod írójával!:)

    VálaszTörlés
  6. Elolvadtam a gyönyörtől. Gyönyörű ez a kert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Györgyi tavasszal ismét látogatható lesz, a virágos formájában.

      Törlés
  7. Hát ez tényleg nagyon szép! Meg még ismerős is lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bea, ezért adtam közre, ti is gyönyörködhessetek benne, mert oly nagy élmény volt.

      Törlés
  8. Bizony, kicsi! És milyen jó, hogy ennyire! Különleges és örömteli találkozni valakivel, akit nem ismerek, de közben mégis. :) A kert pedig valóban csodás, rengeteg munka, hozzáértés, szeretet gyümölcse, aki teheti látogassa meg!

    VálaszTörlés
  9. Csuda klassz élmény lehetett: a kert, a találkozás. Örömmel olvastam.

    VálaszTörlés
  10. Te jó ég, milyen gyönyörűség! Aki egy kicsit is kertészkedik, tudja mi munka van emögött...

    VálaszTörlés
  11. Kedves Anikó!
    Köszönöm, hogy megosztotta a kertemet a blogján, és a hozzá írt szép szavakat is! Többek javaslatának eleget téve létrehoztunk egy facebook oldalt a kertnek, melyet ezen a linken keresztül lehet elérni: https://www.facebook.com/kertszfold/
    Üdvözlettel: Mészáros Zoltán

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zoltán, nagyon örülök, remélem minél többen látogatnak majd el a gyönyörű kertbe. Ahogy tudom én i propagálom.

      Törlés