Oldalak

2020. szeptember 9., szerda

Megfőztem, elkészítettem

életem első fekete berkenye lekvárját. Bitang cukros lett a használt recept szerint, a végén tettem bele citromsavat. Lehet, hogy aki nem cukros másként érzékeli.7 üvegre ráment 2-3 órám. Többet főztem, mert nem akart sűrűsödni, lehet, hogy a végén jó kemény is lesz: Ha kihűlt, kiderül. 

 Dzsem: Egy lábasban 25 dkg almát puhára főzünk 1 dl vízzel, hozzáadjuk 25 dkg berkenye levét és 50 dkg cukrot. Kevergetve főzzük 5-10 percen át, és még forrón üvegbe töltjük, fejtetőre állítva hűtjük le.  

Ti főztetek már, mennyi cukorral?

 Mindenesetre idén én használtam el  a termést, nem a rigók. Bár, Bálint gazda javasolta, hagyjuk a bokron aszalódni a termést, de nálunk erre nem sok módja lett volna...

 

 







3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó fotók!Én idén lekvárt nem tettem el, mert maradt... paradicsom főzés volt porondon!

    VálaszTörlés
  2. Vera a fekete berkenyét először főztem, ha már van, de bele kell tanulni az adagolásba úgy látom.

    VálaszTörlés
  3. Nem is hallottam még berkenye lekvárról. El sem tudom képzelni milyen lehet az íze. Mihez hasonlít?

    VálaszTörlés