Oldalak

2019. január 19., szombat

Orsi bejegyzéséhez (könyvajánlóval)


a fotó kb. 16 éves koromban készült,  s 42 év után szereztem vissza. Majd megőrültem ezért a frizuráért, de én göndör vagyok, s mit szenvedtem, kötöztem el a hajam, majd a fodrász húzta ki sütővassal, hogy egyenes legyen. S miután 42  év inkább 40 év után találkoztam ismét az urammal, megharagudott rám, hogy odalett a szép, göndör hajam. Hiába, aki göndör egyenesre húzza, huzatja, aki egyenes hajú az bizony göndöríti.

 Mióta van, ilyen a világ, mindig másra vágyunk.

S hiába szép, sikeres valaki, s hever a lába előtt a fél világ a családból hozott példák, a társadalmi korlátok úgy húzzák, zúzzák össze, hogy csak na. Vagy inkább nagyon erősnek kell lennie, hogy ez ne történjen így. Olvassátok el.


 Ezekbe pedig érdemes beleolvasgatni, nézegetni:

https://konyves.blog.hu/2019/01/17/vass_virag_interju

és

http://retromagyarfotomodellek.blogspot.com/search?q=lantos+piroska


S ha már a divat háza táján járunk egy volt divattervező könyve, aki izgalmasan, jól ír, nem csak a divatról, s karakteres véleménye a WMN oldalán, a fészen is olvasható.

 

11 megjegyzés:

  1. Jajj de jo ez a foto:) rengeteg hajad van, szep vagy:) A noveremnek volt ilyen frizuraja, illetve hasonlo..de mi mind egyenes hajuak vagyunk:) sokaig en is akartam a gondort, a kilencvenes evek elejen daueroltattam:D ma mar borzalmasnak latom, dehat az is egy korszak volt.

    A konyvet megrendelem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem volt divat a göndör, sosem volt hosszú hajam, legfeljebb félhosszú. Ennyi hajból? A fodrász mindig félhosszú árában festette. Gondolhatod milyen sok. Emlékszem filmekről a göndör korszakra, furcsa ma azokat a fotókat nézni.

      Törlés
  2. Nocsak, a blogvilágban is kitört az instagram őrület ? ("Ilyen volt, ilyen lett" ? )
    Én nem az ifjú- hanem a gyerekkori képeimet nézegetem szívesen. Akkor voltam igazán, önfeledten boldog (10 évig). Aztán az mindörökre elmúlt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véletlenül találtam rá, gondoltam azt nem égő feltenni, magamat nem nagyon szoktam amúgy. S embereket sem.

      Törlés
    2. Miért lenne "égő" ? Hiszen az ember egy ilyen régi képét látva szívesen gondol vissza ifjú korára.Ez öröm és miért ne lehetne ezt az örömöt megosztani ? Úgy érzem, (Orsi válasza is ilyesmire utal), hogy akkor Magyarországon még nem ismert az idei fotózkodási divat. De nincs abban semmi rossz, hogy a sztárok is szeretik megmutatni ifjabb kori képeiket,(összehasonlítva a mai arcukkal)

      Törlés
  3. Nekem lánykoromban (meg már asszonyként is nagyon sokáig) mindig fenékig érő hosszú hajam volt. Azzal nem volt bajom, hogy most mi a divat, göndör vagy egyenes, megfésültem és kész :) ballagási képeken, esküvőin is csak simán a hosszú haj, semmit nem csináltam vele, hogy "szebb" legyek :)

    Fodorka, én azt sem tudom jóformán mi az a instagram... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsés voltál, én máig utálok hajat mosni, de inkább szárítani. Mert nehezen kezelhető, öntörvényű(mint én). Viszont hennázni a rengeteg macerájával együtt nagyon szeretem.

      Törlés
    2. Őszintén szólva én se tudom csak naponta folyamatosan hallom/látom a tévé(m)ben, hogy a menő sztárok az idei évre az "Ilyen volt ilyen lett" fotózkodást találták ki és felteszik a képet az instagramra. (Gőzöm nincs, mi az, de fel lehet rá tenni képeket) Lehet, hogy a magyar tévé még nem adott hírt erről a világ-őrületről ? Volt jegesvödör-fejreöntés-fotózás, meg hasonló hülyeségek....Idén ez a fenti fotópáros a menő.

      Törlés
  4. Mi legalább természetes úton lettünk 20-30 évvel később ilyenek...és nem a rosszmájúságbeszélmost belőlem... ezért is írtam egyben...Én jobban szerettem
    volna tudni régebben, hogy kikkel is váltok szót, mára már nem annyira fontos...nem mondom hogy nem vagyok kiváncsi...Most feltett 30 évvel korábbi képet, senki nem ismer ránk...
    sokszor rácsodálkozom magam is...hoggyjjjjé ilyen voltam... hát ilyen...komoly és morcos, de csak képeken...Olyan sokat változott a világ, nehéz követni,és én sem vagyok tisztában, mi is az instragram...a többiről meg nem is beszélve...
    El sem hiszitek, milyen jó érzés volt összefutni egész véletlenül katicivel, aki megismert...nos ha nincs kép, nincs találkozás sem...

    VálaszTörlés
  5. Vera, nekem pl, ez egy nagyon szeretett fotóm volt. Nem mesterséges annyira, a kedvenc ruhadarabjaim voltak rajta, s szép emlékeket idéz. Ilyen voltam akkor. Kezembe került, örültem neki, s annak is, hogy visszakerült hozzám. Azért gondolom inkább rokonlelkek kattintanak a blogodra, ha ismeretlenül is. Én pl. itt, a neten találkoztam össze ismeretlenül hajdani iskolatársakkal, tehát nem az én korosztályom, de az intézmény egy volt. Oly jó volt egymásra találni, ilyen netes ismeretségből lett nagyon kedves barátság is. Mai fotókat ritkán teszek fel, jobb ismeretlennek maradni. Bár ki tudja?

    VálaszTörlés
  6. Milyen szép voltál! A haj: én meg sokáig daueroltam, mert az enyém egyenes.

    VálaszTörlés