Oldalak

2019. január 22., kedd

A madáretető vendégei


 Fagyott az éjszaka, még mindig dermedt minden tíz óra magasságában. Ha nem látnám, a megnövekedett madárlétszámról tudnám. Az más dolog, hogy fényképezni nem tudom őket, gyorsak, vagy én lassultam le?



 Tengelicék várnak, lesnek, közel repülnének. Csattan a fényképezőgép, elrepülnek, visszajönnek, nézelődnek. Ha eljövök övék  a terep hogy verebek nem jutnak oda egy dolog, de sajnos a közel húsz cinke sem. Megszámoltam, voltak ma ennyien, még mindig fagy.




12 megjegyzés:

  1. De jó hogy vannak ott tengelicek! Én ezen a télen még egyszer sem láttam sajnos az etetőimen. Hiányolom is már őket, mert olyan szép kis madarak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És van egy csuszkapárunk is, s rengeteg verebünk. Tudom, tudom, a veréb is madár, ez már nagyon sok madár. Most megjöttek az oly hiányolt cinegék is.

      Törlés
  2. Kicsit irigykedem, a madarak miatt..Nálunk egy vagy két cinke..és ennyi, viszont veréb...annyi mint a tenger...nem tudom más is észre vette e, hogy idén nem kell a cinkególyó..vaj.. mi van benne,és ráadásul egyre kisebb...A másik kitett és máshol a cinkegolyó, ott sem kellendő...
    Tengelic, elvétve, talán évente egy... gondolom nem ez az utvonaluk...
    Nálad legalább van élet...

    VálaszTörlés
  3. Érdekes itt sem ették a cinkegolyót, gondolom most a fagyban ráfanyalodnak. S igen, rengeteg a veréb.

    VálaszTörlés
  4. Szépségesek! Ezeket a tengeliceket én is irigylem ám.
    Nekünk is rengeteg cinkénk, rigónk van, megszaporodtak a verebek is, sok a feketerigó is.A zöldikék az ablakpárkányon is vidáman falatoznak.
    Nagyon szeretem őket nézni.

    VálaszTörlés
  5. Jut eszembe zöldikénk most nincs, vagy majd jönnek? A rigók is eltűntek. Hova lehettek, mindig voltak a kertben, bár a bokrok és a fűz eltűntével azért az élőhely is kevesebb lett. Ezért is fájt a szívem miatta.

    VálaszTörlés
  6. Nálam sajna 99 %-ban csak verebek vannak, elvétve jön egy egy cinke - sajnálom is. A madárgolyó (a napraforgó mellett) nálunk azért rendesen fogy.Feketerigó egy sincs - igaz, kedvenc csemegéjükön, a vadszőlőn idén egyetlen szem sem termett. Bár..... lehet, hogy mégis jönnek, mert a földre szórt almakockákat valaki csipegeti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hittem válaszoltam, képzeld nincsenek rigók, nem is értem hova lettek?

      Törlés
    2. Nekem azt mondta egy ismerősöm, hogy szerinte kevés a bogyó (az én esetemben a vadszőlő) - ami a csemegéjük - és elmennek másfelé, más élelmet keresni. lehet, hogy nálatok is ez a helyzet.

      Törlés
    3. Ó, itt van vadszőlő. Azon sem látom őket.

      Törlés
  7. Az a baj nálunk hiába van etető, benne mag, nem fanyalodnak rá, amikor mellette ott a sok bogyó a susnyásban :P csak ott nem látom őket sajnos. de pl. nemrég fakopáncsot sikerült megfigyelnem, és egy beazonosíthatatlan kék szárnyvégű is átsuhant a kerten

    VálaszTörlés
  8. Pár napja a szomszéd diófáján láttam 3 harkályt, hogy nincs fűz ide nem jönnek.

    VálaszTörlés