Oldalak

2019. január 17., csütörtök

Ki járt a kert alatt?

 Lesétáltam a kert végébe, kicsit körülnézni, ibolyát keresni. Miért is ne! Viszont a kákicsok virágoznak, meg a sárga primulák, s egy lila. Amiért a szívem szakad meg a hosszú szárúak elvesztek.

Szóval a kert alján, a "patak" partján valami furcsa volt. Letört ágak, mély nyomok. Tolvajok jártak itt fát vágni? Aztán nézem a szomszédos villanypásztor drótjait, le-és kidöntve, kiterítve, figyelem a nyomokat: paták. Szarvasok jöhettek be a kertbe. Kérdés: hogyan, mert mindenhol a villanypásztorral lekerítették a szomszédos telkeket is a birkák miatt. Valahol biztos áttörték, ahogy nálunk is. Múltkor a faluban, jó, kifelé eső részen, de bent a faluban sétálva egy őz rohant ki az egyik nyitott kertből. Kora délután.

 A falusi hírharang (értsd facebook oldal) tele van gazdáikat kereső kutyák fotóival.

 Én meg csak rácsodálkozom, -bár magam sem értem miért- az ősszel érkezett kutyanemzedékre. Nőnek, nőnek, egyre nőnek. Még a picike törpe tacskó is, bár neki tegnap csak a hangját hallhattuk.

Mire leltem, megosztom, oly szépek: Papírvágással készült a polip, két hónapos munkával. Nézzétek meg a többit is:
 
 https://www.visi.co.za/masayo-fukudas-hand-cut-paper-artworks/

 https://www.instagram.com/kiriesousakukamasayo/
 



2 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, irigykedjem-e a kert-látogató szarvasok miatt, vagy megértsem a gazdák bosszúságát. Velem sajnos ilyesmi nem történhet meg....De tán nem bánnám, ha kicsit megtaposnák a kertemet...
    Félelmetes, hogy egyes emberek, mire képesek -kézügyesség és türelem vonatkozásában.. Én már egy gombot is utálok felvarrni. :-(

    VálaszTörlés
  2. Én nem jártam, de tervezem. A mi kertünk északi fekvésű, még hó borítja, itt mindig jóval később kezdődik a tavasz.
    Irigyellek a tavasz és a virágok miatt! Nagyon kergetném már a telet, de nálunk még itt tartózkodik.
    Jaj, azok a sárga primulák! Imádom őket. Ma ki is sétálok, megnézem az enyéimet hogy kibírták-e a telet.
    A vadak nagyon elszaporodtak mindenfelé az országban. A temetőben néztük, hogy tele van vaddisznó túrással, őznyomokkal. Nem örülnék neki, ha a kertem vendégei lennének.
    Ez a polip fantasztikus! Nincs már türelmem ilyenekhez sajnos.

    VálaszTörlés