Oldalak

2019. január 4., péntek

Ma

összetörtem az évek óta meglévő asztali, hajszárító tükröm. Mi lesz a szerencsémmel?

Ma

napok óta először mentem ki a házból
mentem el boltba, mert kellett, mert rám volt szükség.

Mióta beteg voltam, mert ugyebár orvul kapott el a devla, s mire észrevettem letepert, nem is a láz, a hurutos tünetek, hanem a végtagfájdalom, a gyengeség. Ma felkeltem, főztem, előre főztem, hajat mostam, mert nem volt szívderítő tükörbe néznem. S mire jó egy összetört tükör? Az oly nem szeretett hajszárítást rögtönöznöm kellett, s tán így lett jó. (Hogy közben a karom fájt, leszakadt, felejtsük el.)

Fiam jött haza a ködös Albionból két hét szabadságra. Kontrollra, van izgalom az eredmények miatt. Van elég izgalom, aki volt benne úgyis ismeri, aki nem ismeri, örüljön neki.


Ki ismeri mit fotóztam? a kedves tavunk partján, ami tele volt zsibavirággal, nyílóval természetesen mintha tavasz lenne. Hóvirág, ibolya, stb.? Nem, a később nyíló kankalinok bontakoztak. Szerintem gomba, no, de milyen? Ilyenkor nyílik/terem?


S a tavon az időtlenség, vagyis időtlen idők óta lezárva a híd, állítólag 2018-ban készült el  a felújítás. Nem úgy néz ki.


 Így legalább nagyot kell kerülni, s érdekes helyekre bukkanunk a kerülés közben, no meg növényekre pl. ciklámenek tömegeire ősszel. Milyen igaz a mondás: minden rosszban van valami jó.

Közben megjelent a parasztházakat is bemutató magazin. Mindig megveszem, kíváncsiságból, bár a tömérdek reklám, s két személy művészete termékeinek bemutatása uralja.  Nem akarom nevesíteni, de az egyik ház, khm nekem annyira durva, szörnyű. S ilyent reklámoznak folyton, vagy ez a mai ízlés ? Ez a példamutató?

S ha már vízparton jártam álmodjak egy merészet! Nem vagyok vízi ember, ez a ház mégis megfogott: a környezete, a belseje. A link alatt több fotó is található:

https://www.planete-deco.fr/2018/06/22/une-petite-maison-sur-leau/




Vízen közelíthető meg, micsoda környezet, s van benne minden! icipicit, de csak kicsit irigylem.

10 megjegyzés:

  1. Imádom én is az ilyen természettel szinte összenőtt lakóhelyeket!
    Ilyen apró, piros csészegombák nálunk is vannak tömegével. A pontos nevét nem ismerem.

    VálaszTörlés
  2. Ez az osztrák csészegomba.Ehető.Különösebb élvezeti értéke nincs,nem érdemes elkészíteni.Mi azért kipróbáltuk(egyszer)
    Anci

    VálaszTörlés
  3. Szeretettel üdvözöllek!
    Jó egészséget, a többi meglesz:)!

    VálaszTörlés
  4. Nem is tudom, nem bizalomgerjesztő az a gomba még akkor sem, ha ehető :) látványnak viszont szép, érdekes színfolt ilyenkor.

    Irigylem azt a kis tavat ott nálatok, nem tudnám megunni körbejárkálni időnként.

    VálaszTörlés
  5. A gomba-kérdést megfejtették előttem...
    A mutatott házban semmiképp nem szeretnék élni. Ilyen közel a vízhez még akkor se aludnék(pláne nem laknék)- ha fizetnének nekem...De az a kis "vityillót" valami kedves erdei tisztáson azért elfogadnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van igazság abban, ahogy érzel a vízközeli vityillóról - magam is elméláztam rajta, hogy így, nyitott terasszal elképzelhető, hogy pihengetve az ágyon megkívánnának-e a szárnyas rovarok? - másra nem is merek gondolni:))))Viszont az üvegajtó behúzhatónak látszik erre az esetre.

      Törlés
  6. Most újabb gomba ismeretével lettem gazdagabb.A ház maga tetszik, a víz más kérdés, de bent minden együtt van, ami kellene az embernek.

    VálaszTörlés
  7. A várakozást, megértem... tudom milyen érzés...
    Képen nagyon jó ez a vízközeli ház, mesebelinek is tűnik, de én személy szerint nem szeretnék egy napot sem ott aludni...

    VálaszTörlés
  8. Holdgyöngy, kb. dec. 20-án írtam, hogy bezártam a blogot, mert senki nem olvas, csak te és egy másik. Küldtem egy emailcímet, hogy ha olvasni akarsz, írj oda, írd meg az emailcímed, küldöm a meghívót. Azóta nem jártam itt, most megnéztem, írtál-e valamit. Isten megvert, mert abba az emailbe legközelebb már nem tudtam belépni, de emlékeztem, hogy közben üzengetett valamit, amíg legyártottam. NA ÉS LÁTTAM, HOGY ITT TE IS KITÖRÖLTED AZT A HOZZÁSZÓLÁSOMAT! KÖSZÖNÖM! EZT KAPTAM TŐLED, MIKOR AMÚGY IS ROMOKBAN HEVEREK. DRÁGA VOLTÁL, HOGY LEGALÁBB ADDIG ÍROGATTÁL, HÁT MOST SE SZÓ SE BESZÉD, TÖRÖLSZ! MEGISMERTELEK. LEGYENEK SZÉP NAPJAID, TÖBB, MINT NEKEM.

    VálaszTörlés
  9. Isabel, tudtommal odaírtam az email címemet, s a másikat töröltem, ami kétszer került fel. Vagy nem?

    VálaszTörlés