Oldalak

2020. május 3., vasárnap

Tegnap

egész nap halódtam, míg délután meg nem eredt az eső. Utána fogtuk magunkat, s kimentünk az aszfaltos erdőre. Itt azért a sártól mentesek voltunk. A másik út előtt 3 autó állt, benézve láttuk a sétálókat.  17 óra már elmúlt, itt nem volt senki. Gondolom délután már jártak, akik akartak, akik mertek elindulni az állandóan változó felhőzet miatt. Jó zuhé volt, láttuk a tócsákat amerre autóval mentünk, hozzánk csak a széle jutott. Gondolom ez sem volt kevés. Aztán ma reggelre bepótolódott, telik a tartályunk.

Kb. 4-6 hete nem jártunk ezen a helyen, bezöldült minden,
 

 a réten vadvirágok, az árokban ritkaság. Érdekes megfigyelni, van ami csak a bejárat felé nyílik,
 


 más csak az árokban,
 

 míg a harmadik a mezőn.


 Még érződött némi medvehagyma illat, azért még a virágzást elkaptuk,
 



 s emlegettük, hogy a lezárt részen micsoda medvehagyma szőnyeg volt még a szabad időkben.

Az erdő széle sem maradt virágok nélkül:




S szeretem ahogy idén mindent beborít a pitypang, s csoportoson nyílik.



S ezer bizonyítékát találtuk a nemrég elvonult esőnek is:

 

 
S megcsodáltuk a holdat is az égen a fák fölött:


S búcsúzó fotó pitypanggal, turbolyával, amelyek szinte kifehérítették a rétet:


Mi szabadok vagyunk, mászkálhatunk a kertben, emlegetjük a panelbe szorultakat, s érthető a nagy kivonulás -ha mód van rá- a kirándulóhelyekre. Legfeljebb nem elfogadható. Fiam mesélte már korán reggel tömeg volt a piacon, nem győzték a felvigyázók terelni a népet.

Akkor most már csak a bizakodás jön, hogy hamar vége lesz, nem tér issza a vírus, legfeljebb az életünk a régi kerékvágásba.

5 megjegyzés:

  1. A fotók alapján szinte éreztem azt a friss esőillatot. Olyan jó olyankor kint mászkálni. Az a kis bordó vadvirág nem tudom mi lehet, de nagyon szép. Meg mindegyik kedves látvány.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gólyaorr vad változata, tavaly rákerestem. Vagy rokonság, de köze van hozzá.

      Törlés
  2. Nagyon szép kirándulásotok volt csodás környezetben! Nekem is olyan halódós napom volt tegnap, de minket az eső nem kényeztet el. Annyi esett csak, hogy meglátszik a földön, de a fák alja porzik továbbra is.
    Reméljük, hogy hamarosan ennek a borzalomnak a végére érünk és nyugodtan mehetünk mindenfelé. A piac már nekem is hiányzik, de visszafogom magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem megyek el a faluból pl. bevásárolni sem. Az uram intézi, bár ő is hazahozhat bármit. Viszont a faluban nincs beteg.

      Törlés
  3. Számomra öröm virág-fotókat nézegetni (és készíteni). Milyen jó az a négy-pitypangos is ! Amikor as fényképeimet nézegetem- mindig eszembe jut a szituáció, ahol és amikor késztettem - így dupla az öröm.

    VálaszTörlés