Oldalak

2020. május 13., szerda

Tanulságul másoknak. Vagy csak nekem az?


Volt ez a szépséges egyéves növendék cserjés hortenziám. Az alsó fotók az anyanövényt mutatják. Szóval őt beültettem a az árnyéki részre, a bokrokhoz. Szépen megeredt, dús volt, örültem neki. Ma valamiért ránéztem,  a szétrágott ágai a földön, gyakorlatilag a többi is hullt ki vagy már a földön hevert. A rágások csigára utaltak. De mitől esett le a szárról vagy inkább a  tőből?  A csigák rágták ki? Hoztunk mérget, mielőtt kiszórtam körülnéztem az aljában. Télre mulcsozva lett, ott maradt, mint több más cserje alatt is. Itt ért a tragikus meglepetés, a mulcsok alatt, a talaj közt, szóval mindenhol egy 30 négyzetcentiméternyi részen, de lehet csak 20 volt, tele volt meztelen csigával. Min. 30 volt, de lehet, hogy több is. Ezek eshettek neki, ezt még értem, de a szárt is kirágják? Van tapasztalata valakinek?




Íme az eredmény! Azt hozzátenném, hogy  máshol is megmaradt a mulcs, igaz itt van Kis meténg, ami lassan beszövi ezt a részt. S még eszembe jutott ez a banda vagy inkább felmenői rághatták tarra  szemben tavaly a 2 négyzetméternyi ajugás részt. Kipucolták, mire észrevettem.   .




Így jártam. Mindig tanul az ember. Most körbeszórtam méreggel, s reménykedem a hortenzia újjászületésében, hisz az ő anyanövényét is pár éve jól megverte a jég, a végén mégis úgy helyrejött, hogy virágai is lettek, ha nem is ilyen bőséggel.,mit a fotókon.

Utólagos tanulság: a tisztogatás után egy órával érdemes visszamenni a hadszíntérre. Ha azt hiszed kitakarítottad a területet, hát nem! Még most is vanott egy-ket delikvens, van mozgolódás, érdemes ismét szétcsapni köztük.

4 megjegyzés:

  1. Ezeknek a dögöknek durva a támadása, kénytele az ember durván válaszolni...Én is ezt teszem.

    VálaszTörlés
  2. Óóóó, ez nem csak neked tanulság! Nekem is megszívlelendő, mitöbb cselekvésre indító. Az idén először mulcsoztunk, mivel megvettük az ágaprítót, kihasználtam aa lehetőséget, mindent beborítottunk mulccsal. Az első dolgom lesz szétnézni kint. Pedig hogy örültem neki!
    Sajnálom azt a szépségedet! Szívfájdalom! A csuda vinné el ezeket a csigákat! Mi is harcolunk velük mindig, de hiába! A szomszéd évek óta ki se ment a kertjébe, onnan aztán van utánpótlás mindenből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szomszéd csigái tragédia, ez is, pedig "csak" itthoniak. Új ültetés, ha locsolom rámennek. Más ok is van persze.

      Törlés