Oldalak

2020. május 16., szombat

Látogatás az azáleák völgyébe

Mutattam már évekkel ezelőtt, ezek pár napos fotók. Gondolom ebben a bezárt világban egy kis virtuális sétára, kirándulásra elhívhatok mindenkit. Különösen sokat gondoltam Mancókára, az ő nagy kedvencei.

A völgy alapító erdészévek készült egy interjú. Mesélte, kiültettek  15 fajtából 3000 db. növényt, ennek 25 százalékát ellopták. A jó szokás nem változott az eltelt évek alatt sem (19973 óta), amikor megismertem gazdagabb volt az azáleák állománya. Kiültetik, ellopják. Látni csemetéket, őrzik is már a völgyet. Leleményes emberek azért mindig vannak. Pedig kár a völgyért, szerintem meseszép.A fenyők is nagyra nőttek, s más védett növényt is találhatunk itt

 Ezek az én kedvenceim.

















Mint látható sokan voltunk, ebből vagy 5 emberen volt maszk. Mondjuk elfértünk egymástól távol is.

9 megjegyzés:

  1. meseszép ez a táj is, és gyönyörűek a növények ...hát a lopások elszomorítóak...de valahol érthetőek is...
    a maszkot már kevésbé értem, minek tesz fel valaki egymástól távol és szabad levegőn (ráadásul beizzad alatta, szén-dioxidot lélegez be, amikor pont levegőn lehetne), de ez nekem régi kedvenc témám (támadnak is elegen félreértésből, mert az a gondom, hogy ha feleslegesen hordja, aztán még is fogdossa, le fel rángatja az arcán, amivel pont a lényegét teszi tönkre, de mindegy, mindenki azt csinál a maszkjával, amit akar, csak engem idegesít, hogy nem értik a lényegét, csak azt hiszik az a feladat, hogy "legyen takaró a számon" :((((

    VálaszTörlés
  2. A fel-lerángatás a legjobb fertőző. Nem vagyunk egyformák.

    VálaszTörlés
  3. Ez a hely csodálatos lehet élőben. Képen is szemet gyönyörködtető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan kirándultak ki ide, a szépség miatt is.Mindkettő élmény volt.

      Törlés
  4. Óóóóóóóóó! Jaj, a szívem! Köszönöm Anikó az élményt! Épp a napokban lapozgattam végig az ott készített fotókat és akkor gondoltam is rá, hogy milyen jó nektek, hogy ilyen közelvan hozzátok ez a szépség. Csodás! Újra végigéltem veled a hosszú sétát a völgyben. Sikerült nektek a teljes virágzást elkapni, ami külön szerencse.
    Nem értem az embereket! Nem egy egetverő összeg egy-egy tő azálea (mert főként azok vannak), miért kell egy ilyen helyről lopni. (Ugyanez van a városi parkoknál is) Van még hová fejlődnünk!
    Nem csodálom, hogy ő a kedvenced! Gyönyörű! Ilyenem még nincs, de lehet hogy rendelek a szombathelyiektől, ők szépeket küldtek mikor rendeltem tőlük.
    Bearanyoztad a reggelemet ezzel a bejegyzéssel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy örömet szerezhettem. Ezen a lopáson én is gondolkodtam, van őr, de mondtam az uramnak, ha egyik végen lekötik valamivel az őrt, a másik végen vígan áshatnak. A városban volt étterem nappal beparkosítatták, éjjel kipakolták. Cserjéket, mindent. Dühítő volt, még nézni is, hát még a tulajoknak.

      Törlés
  5. Nem hallottam eddig erről a helyről. Nagyon szép a völgy és a virágok is. Jól sikerültek a fotók! Köszönöm, hogy megosztottad :)

    VálaszTörlés
  6. Miklós kicsi, de már beértek a fák, stb. a bokrokat meg viszik, nem értem az embereket, sokan jöttek ki gyönyörködni, a másokat fosztják meg a szépségtől. Ők valószínű ezt nem így gondolják.

    VálaszTörlés
  7. Az emberi butaságra, irigységre nincs magyarázat. Vannak félresikerült példányok - nem nagyon tudsz védekezni ellenük. (Miért tépi le valaki a házfalamra futtatott vadszőlőt ? Nem bánt az senkit ... na jó, ez is csak egy költői kérdés volt...)
    A helyzet (szerintem )reménytelen. A hely, ahol sétáltatok, gyönyörű.

    VálaszTörlés