Oldalak

2020. január 10., péntek

Nézegetem

a Pinterestet, a parasztház, vidéki ház felhozatalát. Amiket a rendszer ajánlgat. Jellemzően tornácos házak, s többnyire egy tervezőiroda felújításai, tervei kis hazánkból. (Amivel gondom sem lenne, de mások nem terveznek parasztház típusú házakat? Ők az egyetlenek a piacon? A Veranda Magazin nem jelenhet meg házaik bemutatása nélkül.) S a parasztházak is sokfélék voltak régen, az építtető anyagi helyzetétől függően. Az viszont tagadhatatlan, hogy a tornácos, koldusállásos házaknak megvan a maguk romantikája.

Évek óta, ha kirándulunk vidéki, falusi házakat keresünk szálláshelynek. Megnézem a fotókon a belsőépítészeti megoldásokat, a berendezést, igazából nem is csalódtunk. Én nem szeretem a vintage, a festett és koptatott bútorokat, nem az én világom. Nem baj, ha másodkézből vásároltak a berendezési tárgyak ezeknek meséje, hangulata van. Erről jutott eszembe az őszi szállásunk. Egy tökéletesen felújított parasztház. Tökéletesen, IKEA-beli berendezéssel, vagy annak legyártatott másolatával. Szép volt, tökéletes volt, s mégis feszélyezve éreztem magam benne. Gyakran eszembe jutott, hogy miért? Új volt még? Annyira nem. Szép volt? Igen. Stílusos? Igen. Minden rendben volt, egy valami hiányzott belőle: a melegség. S miért nem volt meleg? Túl steril volt, túl tökéletes. Túl skandináv? Egy-egy régebbi bútor, szőnyeg, tárgyak mennyi hangulatot , melegséget vihetnek akár egy szállás berendezésébe, megjelenésébe is.

Jut eszembe az Apartman Therapyn megmutatott lakások közt is azt szeretem, hogy van egyéniségük, a tulajdonos lenyomatai, akármilyen bérelt vagy régi lakások, házak is.

S íme egy kis hazai választék hagyományőrző stílusban (is) tervező építészektől. S hogy azért igazságos is legyek az utolsó iroda tervezőjére, épületeire a Verandában figyeltem fel. Két házára emlékszem.(Ez most csak hirtelen körülnézés volt, nem mélyedtem el a kutatásba.)

 http://www.energiatudatoshaz.hu/munkaink

 https://sajatotthonprojekt.blog.hu/2017/05/25/alomhaz_a_balatonnal_549

 https://plan2you.com/portfolio/

 S amikor látok blogokat, Instagram bejegyzéseket hagyományos stílusban épülő házakról, parasztházak felújításáról, nagyon szépen, nívósan, s őrizve a hagyományokat, akkor megdobban a szívem, s boldog vagyok, hogy fiataloknak ez ennyire fontos. Hogy veszik a fáradtságot, s azért nem kis áldozatot hozva, tanulmányozva hagyományos építési technikákat állnak neki e régi, többnyire vályogházak felújításának (is). Szubjektív voltam, én így látom.

Akkor most egy Derrick. A részben szinte végig áll és néz, s figyel. Egy potenciális gyilkos pedig mondja, mondja és mondja a monológját. Tényleg ő a gyilkos?


6 megjegyzés:

  1. Nem tudom ismered e Eszter Málnáskertje blogot? na ott, az a ház, hát az mindent visz nálam!! a tornác, a kemence belül, a ház szigetelése, szerintem az a ház világszám. Nagyon szeretem mindig amit, ahogy ír. Ezerszer megemeltem már a kalapom előttük.

    VálaszTörlés
  2. Nem ismerem, megkeresem, ahogy írsz róla sokat ígér. Megértetted mit akartam írni, de olyan nehezen fogalmazom meg. Nem vagyok beszédhez szokva.

    VálaszTörlés
  3. http://esztermalnaskertje.blogspot.com/

    Menj vissza az elejéig, ott van minden, ahogy megépítették az egész házat, valami fantasztikus, amit műveltek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megkerestem őket, s rájöttem követtem őket, míg egyetlen mozdulattal ki nem töröltem (valószínű) az akiket olvasok listámat. Ügyes voltam, s ők is vesztek, mint sokan mások is. S igen, pontosan ilyen gondolkodásra, építésre, házra gondoltam. Csodálom őket, mindenért.

      Törlés
  4. Benéztem én is a málnáskertbe. Jó kis blog. (Nem mintha én már új életet akarnék kezdeni, de másokét olvasni érdekes.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen! Azért te folytasd még a régi életed=Írogatást, blogolást.!

      Törlés