Oldalak

2020. január 15., szerda

Az egészségről

Időre mentem, de már tudtam, ill. megtudtam 11-nél hamarabb nem lesz orvos. Mondám addig megjárom a körzeti orvost a cukrommal. Annyi beteget,mint ott  ma találtam, s még jöttek is hozzá az új orvosnál nem láttam, de egy órán belül, még hamarabb mégis visszaértem a kórházba.

Szóval a cukor: 5.7, 10.1, 6.3. Nem részletezem, aki ismeri az értékelést úgyis érti. Orvosom szerint gyógyszer nem kell, mediterrán diétát csináljak, s ennyi. Egy év múlva megnézeti ismét a vérképet. Tehát: kb. másfél éve diétázom, félévig szedtem a Merckformint, ami legyalult rólam (a diétával együtt) 15 kilót, s tönkretett. Belepusztultam. Azóta csak diétáztam, s tartottam a súlyom. Ide jutottam el. Szóval figyelni fogok magamra, jó így élni, könnyebb s azt hiszem az alapbetegségemen sokat javított, hogy a cukrot,  s a  fehér lisztet elhagytam. Néha eddig is "félreléptem", belefért. Azért az eredményen egy dolog elgondolkodtatott. Én gyakran iszogattam gyógyteát cukorra, keverve epeteával. Kérdés: az eredménybe ez mennyit javított? A dokinak ezt nem mondhattam el, mert ő a gyógyításra esküdött, s nem kuruzsol. Szóval a diéta, s a tea marad. Mondom én, magamnak.

Neurológiailag jól vagyok, persze hullámzik, mint az időjárás, de alapból (én már csak tudom) jó állapotban vagyok. Majd jön a nyár, aztán meggyötör, szobába zár, hónapokra kivon a forgalomból. Ezt a nagy meleget nem tudom elviselni. Nem én,  a betegségem. Most nem mennék bele gyógyszerelésbe, viszont milyen a különbség két orvos gondolkodása között?! (Az orvosom szült, most a régebbi doktornő rendelt.) Szteroidnak mellékhatása van. Van. Nem mindegy 15 féle vagy csak pár. Nem mindegy, hogy tüdőembóliát okoz, s szerencséd van, ha túléled. Több évtizedes beteg vagy, tapasztalatokkal, gyógyszeres tapasztalatokkal a hátad mögött. S van neked is  neurológus vagy orvos ismerősöd, akitől kérdezhetsz. Az ember a hivatalos gyógyítással szemben néha az ösztöneire bízhatja magát. S saját felelősségére önmaga felé csökkenti a gyógyszereit.

 





Őszi fotók, Völcsej felé fényképeztem. Ezen a vidéken olyan sok régi szobrot látni, sajnos a leggazdagabb , általuk leggazdagabb településre útépítés miatt nem jutottunk el. Majd legközelebb.

7 megjegyzés:

  1. Jó kérdéseid vannak, örülök, hogy te is elgondolkodtál azon, mennyire lehet hagyatkozni a hagyományos nyugati orvoslásra.
    Én is mérlegelem a dolgot, sok gyógyteát és egyéb alternatív gyógymódot használok.

    VálaszTörlés
  2. Ez az eredmény kiváló!
    Anci

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy ilyen jó eredményeid vannak! Csak így tovább!
    Bizony, bizony, elgondolkodtató kérdéseid vannak! Sok dolgot át kell értékelnünk és időnként (nem minden betegségnél) a "kuruzslás" felé kell(ene) hajlalanunk. A gyógyteák meg a diéta mindenek előtt!

    VálaszTörlés
  4. Az orvosok zöme nagyon gyógyszercentrikus, ezt tapasztaltam. Nagyon el tud bizonytalanítani, ha egyik orvos mást mond, mint a másik. Egyik ezt tartja fontosabbnak, a másik azt, a beteg meg őrlődjön.
    Bár ne kellene orvoshoz járnunk!!!
    Az eredményedhez gratulálok! Jó, hogy így kordában tudod tartani a cukrod.

    VálaszTörlés
  5. Igen, az ember egyszer eljut oda, hogy egy vérkép eredménynek is nagyon tud örülni ! :-)
    Én afelé hajlok, hogy a lehető legkevesebb gyógyszert szedjem, csak amit nagyon muszáj - dacára, hogy az orvosok lelkesen felírogatnak mindenfélét. Aminek a zöme (szerintem) nem is használ...
    Hiszek a gyógyteákban, hiszek az egészséges táplálkozásban. És hiszem, hogy sok mindenhez akarat is kell (bár ebből van a legkevesebb és boltban sem kapható)...

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, hogy írtatok.Én egy másként gondolkodó orvossal találkoztam eddig, a reumatologussal. Ő még homeopátiás szert is javasolt. Nem egyformák vagy inkább túl egyformán gondolkodók az orvosok. Pedig fűben-fában is lehet, van orvosság. Tapasztalom.

    VálaszTörlés
  7. Szobrok! Köszönöm!
    Mindig dédelgettem magamban egy vágyat, hogy az összes út menti szobrot, keresztet lefotózom.
    Ebből persze nem lett semmi...
    Vajon létezik ilyen képeket összegyűjtő könyv?

    VálaszTörlés