Oldalak

2019. június 13., csütörtök

Itt ülök "haptákban állva",

s meg is magyarázom a képzavart. A MOSÓGÉP mos, s folyamatosan leveri a biztosítékot, tehát folyamatosan kell visszakapcsolni, s közben semmit nem csinálhat az ember, már árammal.  Üdvözítő. Boldogító. Örömteli. S mikor jönnek a villanyosok? Ki tudja?

Hajnali három óta vagyok fent. Nem tudok visszaaludni. Tehát már öt óra után csiga
írtásba fogtam. Elképzelhetetlen növényekről szedtem le őket. Mire is jó a korai kelés?

S mutatok néhány csodát. Pontosítok, ezek az én csodáim. Ezért is, meg azért is.





 A nagy rejtély, amit egész tavasszal kerestem. Kiderült: szarkaláb.


 A jezsámen, akivel nagyon sokat kellett beszélgetnem, hogy "ember legyen belőle". Az lett, szépen beindult. Hogy mi érte? Ki tudja?

 A bebitorolt. Kedvencem.

A lenvirággal.

 

 Érdekes formájú liliom. Ők most indítanak.Már liliomék.

 
Az a kis jelentéktelen sárga a ligetszépe. Idekerült, kétségbeesésemben. Feltalálta magát. Nagy kedvenc, amúgy. Az árnyékliliomok is, virágzás előtt.




A nap kelt, nem tudom a fotó azt a bevilágítást visszaadja-e? Oly szép volt.

10 megjegyzés:

  1. JÓ, hogy lefényképezted a csodáid, most igazán pompáznak, nekem így tetszenek a kertek, mint egy virágdzsungel.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép,természetes kert.Csupa évelő,mindig virit valami szépség.
    Mindig megcsodálom.

    VálaszTörlés
  3. Tudod, volt egy terv, aztán jött az eső, s áttervezte a kertet. Én így is szeretem. Jó dzsungel lett, csak nem érvényesül minden a terv szerint.

    VálaszTörlés
  4. Nekem is igy tetszik.. "virágdzsungel""..Vettem egy csomag vegyesvirágot... Kikelt,, tegnapra lezabálták apró házas csigák...Vegyesmagok voltak, fogalmam sincs mi lett volna belőle, egyedül a büdöske cingár vacak kis levelét ismertem fel...Szóval,egy jótanács számomra, szemüveg nélkül ne vásároljak...Drága is volt, és még ilyen vacak mag kikelés is volt...Most meg már ugy sem tudom mi lett volna...
    Nagy nehezen sikerült tavaly 3 tő kokárda virágot szereznünk, kettőt kinyirt a vakond... teljesen..szeretnék egy pici dzsungelt csinálni... de még erre sem vagyok képes.../hagymavirágomat szeretném ha megnéznéd, csinálok majd egy bejegyzést hamarosan///

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom tőled is, Vera! Én nem tudok vetni, ládában vetéssel se mentem sokra. Itt is, illatos keverék volt, szépen kikeltek, s ahogy elfogyott a mérgem rámentek, s felették. A fűszerkertben méhcsalógatókat vetettem, láttam, hogy mennyi kelt ki, már emlékük sincs. Tragédia amit a csigák művelnek. Kokárda sok van, szerintem ez többféle is, no meg a átporzások, pedig igénytelen, végig kitettem a kerítés mellé, s van, csak felkötözöm, ha nagyon megnőnek, dőlnek. Viszont a szomszédból folyik át a tetőről a víz, nincs csatorna, ez hizlalta meg őket.

      Törlés
  5. Én szeretném, ha ilyen jó kis dzsungeles lenne a kertem.

    Mindig azt mondom (pld. a tiedet látva) az enyém nem szép, de rájöttem az, mert reggelente ha kimegyek a teraszra és látom a ezernyi virággal nyíló leandereket, az összevissza megragadó/kikelő évelőket, a tündéri kis parkrózsákat amire több bimbót festeni sem lehetne, a lila virágtengerű még mindig nem tudom milyen évelőmet (talán valamilyen aster fajta...)szóval összességében találok itt is szépségeket. Valamit mindig variálok rajta, most növelem majd a veteményes rovására az évelő virágok számát, meg vettem egy másik rózsaloncot is, szóval alakul majd ez is. Kicsit káoszos, de így szeretem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, minden kertnek megvan a maga szépsége, másért. Akinél voltunk rózsázni ő egy "profi" rózsakertben járt, mutatta a fotókat, de nála mégis láttam, s megismertem sokat, s tanultam is a rózsákról, ha a kiállítás nem is volt "csodás". Azt hiszem azért is, mert benne volt a szíve-lelke.

      Törlés
  6. A liliomodrol a hetvege jutott eszembe..egy zart helyen a botanikus kertben csak az volt, majd elokeresem a fotot, eszmeletlen illat volt:)

    Mesekert:)

    VálaszTörlés
  7. Lehetne ez a "kertimádók blogja is".Lám mindenki "kertelget" - aki ide benéz, vagy kicsiben, vagy ha lehetősége van, nagyobb-ban. Nagyon tetszik nekem is a dzsungeles kerted, ez a vidám összevisszaság, a mindig nyíló valami. Az én cseppecskémben is ezt kedvelem, valahol mindig kinyitja a szirmát egy kis virág. Szeretem őket....a reggeli hűsben olyan jó állni mellettük és csak "nézni" őket. Hogy is lehet kert nélkül élni ? Nem tudom....

    VálaszTörlés