Oldalak

2018. november 19., hétfő

Most jött el az ideje,

hogy kimásoljam ezeket a gondolatokat. Most x-szer kerültek elém, Nők Lapjákat pakoltam, aláhúztam, amikor olvastam. Ha már ennyire elém jöttek, megosztom veletek.

Az állatok szeretetéről:


"Egyébként a félelem leküzdésének is az ismeret a legjobb eszköze.... ha nem ültetünk a fejükbe idegenkedést egyik állatról sem, akkor marad elegendő hely a kíváncsiság után a tiszteletnek és a szeretetnek." A cikk egy pókokat is szerető, - tartó kisfiúról és családjáról szólt.

Az önálóvá válásról, az új, egyedüli élet kezdéséről mondta Tarján Zsófi:

"Olyan ez, mint amikor az ember beugrik a tengerbe, az első méterek a legnehezebbek, mert a partról még sokáig visszavernek a hullámok.! A hullámverésen valahogy át kell vergődni, és utána ott a végtelen óceán."

Grecsó Krisztián nyilatkozta, olyan finoman a fájdalmukról, reményükről:

"A legfőbb álomért nagyon sokat teszünk a feleségemmel, de a Jóisten fókuszába még nem kerültünk be, hiába ugrándozunk, hogy végre észrevegyen minket."

Koncz Zsuzsa (a vastagon szedett megfogalmazásért. Volt egy kollégám, anno, ő az erkölcsi cserbenhagyásos gázolás kifejezést használta valakire. Évtizedek távlatából maradt meg bennem):

"A lelki támadás a szüntelen panaszkodás, nyavalygás, a bajaim nyakadba zúdítása."


Ez a dal csak úgy ráadásnak, lehet nem véletlenül:

 

Olyan bonyolult vagyok és olyan mély
Csak én vagyok nekem a nagy regény,
És csúszok bele a sok hiányba
De mehetek bármely irányba

És nem horkol velem százöt kiló
(De leszólít folyton minden tahó)
Ha sírok az esőben titokban,
Még olyanom sincs, akivel megosszam

Csak azért vagyok, hogy nekem legyen jó
És az boldogít, ami nekem való
Tangózhatok a tilosban
És nem érdekel, hogy mindenki szembe rohan
Olyan jó...

Egyedül - egyedül élek a világban, erre vágytam
Egyedül - én nem bajlódok a babákkal meg a családdal
Egyedül - illetve hárman a magánnyal meg a kutyámmal
Egyedül...

Van némi gondom az evéssel
Zabálok vagy beérem kevéssel
És nézd milyen szépen lefogytam
Csak néha nyüszítek a sarokban

Ha öreg leszek meglesz mindenem
De nem fogja meg a ráncos kezem
Van iPhone-om meg trendi iPhone-tokom
De nem lesz unokapuszi a májfoltokon

És nem érdekel, hogy nekem legyen jó
És nem boldogít, ami nekem való
És nem szambázom a tilosban
És nincs mellettem senki, és nincs aki szembe rohan
Nem is jó...

Egyedül - egyedül élek a világban, erre vágytam
Egyedül - én nem bajlódok a babákkal meg a családdal
Egyedül - illetve hárman a magánnyal meg a kutyámmal
Egyedül - én nem bízom már többé másban, meg a csodában

S egy másik hangulatú:


 Zeneszerző: Bencsik-Kovács Zoltán
Dalszövegíró: Bencsik-Kovács Zoltán
Voltam végzet és voltam esély
Valami tanulság van, de csekély
Hol voltál, kicsi hova tűntél
Mikor elmentél? Továbbléptem
 
Voltam mással és csont egyedül
Ha nagyon akarom, soha nem sikerül
Mennem kell, ha a szerelem hív
De remélem már csak veled utazom
 
Elvihetnél, hogyha szeretnél
Ahova akarnál, csak az út a cél
Ó, ha tudnád, te is akarnád
De letagadnád, mire vágyom
 
Úgy szelídülnék érted
Úgy odabújnék, ha kéred
Úgy belevágnék
Leragadnék, belehalnék
 
Voltam a csúcson és mélyen lenn
Lehetetlen még mélyebben
Hol voltál, kicsi hova tűntél
Mikor elmentél? De túléltem
 
Voltam mással és csont egyedül
Csak utazik az utazó, nem menekül
Mennem kell, ha a szerelem hív
De remélem már csak veled utazom
 
Elvihetnél, hogyha szeretnél
Ahova akarnál, csak az út a cél
Ó, ha tudnád, te is akarnád
De letagadnád, mire vágyom
 
Úgy szelídülnék érted
Úgy odabújnék, ha kéred
Úgy belevágnék
Leragadnék, belehalnék
 

7 megjegyzés:

  1. Hmmm... Látom mások is tesznek (még) olyant hogy kimásolnak/eltesznek egy-egy - adott pillanatban- fontosnak tűnő mondatot, idézetet...Nem hinném, hogy túl sokan vagyunk....
    Jó ez az "Egyedül" dal(szöveg) - nem ismertem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha, ha olvasom jelölöm, sokszor úgy jobban érthető, mint amikor kimásolnám, agy akkor volt fontos. Utólag nem is értem miért jelöltem, s van ami marad később is fontosnak.

      Törlés
  2. Jól tetted, hogy megosztottad az aláhúzott sorokat! Elgondolkodtató, kedvesen megfogalmazott, megfontolandó gondolatok.
    Nekem is vannak kivágott, őrizgetett újságcikkeim :)
    A Honeybeast dalait szeretem, már amit ismerek. Ironikusak, de találóak és mélyen elgondolkodtatók a szövegeik.
    Az első idézethez annyit: a kisgyerekek olyan őszinte érdeklődéssel, kíváncsisággal, elfogadással közelítenek minden élőlényhez. A reakcióinkkal ültetjük beléjük az iszonyodást, a félelmet. Nyilván, van, amitől meg kell óvnunk (pl. nem engedem, hogy megfogjon egy méhet), de nem mindegy, hogy milyen módon, hogy mit közvetítek: kerülje el! vagy tapossa el!
    Nekem vannak fóbiáim, és elég nagy önuralmat igényel, hogy ne sikítsak, ha megfognak egy gilisztát vagy egy suszterbogarat, többnyire sikerül :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kolléganőm volt ilyen kígyóra, pókra. Unokáimat a másik nagyszülők galambok, macskák ellen nevelték. Nekem macskám volt. Máig érzem rajtuk a hatását, emiatt vagyok rá érzékeny.

      Törlés
  3. A válás definíciója ragadott meg, mert szintén a Nők Lapjában hasonlóan fogalmazott Hosszú Katinka: meg kell várni, hogy teljesen lehúzzon az örvény, majd ott lábat vetve egy másik irányba kell felfelé úszni. Nem véletlen, hogy ez ragadt meg, mert többször gondoltam rá én is, de nem volt bátorságom.

    VálaszTörlés
  4. Azt is írják, s tapasztaltam is, hogy mindig az első lépés megtétele a legnehezebb. Néha lépni kell, merni kell, ha nem lépünk maradunk a posványban, ha lépünk el is süllyedhetünk, de ha az örvényen túllépünk, túljutunk miénk lesz, lehet a világ.Most olvastam erről éppen, s bejelöltem, de visszavittem, s elfeledtem kiírni.

    VálaszTörlés