Oldalak

2018. november 14., szerda

Balerinák



Mindig van divat, amit felülről diktálnak. Most szembesültem vele, ez pedig az unikornis. Amikor bementünk egy gyermekruha osztályra, s minden gyermekeknek való pólón, ruhán, hálócuccon, stb. ezt láttam,  a játékokon, plüssfigurákon is velük találkozhatunk, bevallom én kicsit besokalltam.  Ők nem. Ők meglátják, kérik, megvetetik, vagy majd megkapják.

A balerinákat karácsonyi kirakatban fotóztam, s immár a pici balerina, aki imádna az lenni. Ruha már van, pici balettcipőkkel. Le sem vetette, ő ezzel boldog. S az unikornisával.

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a balerinák!
    Gyönyörű a Te unokád is, a ruhája is.
    Szerintem ez nem most divat, mindig is az volt. A királylányruha. Az unikornis most divat. Miért kérik? Mert senki nem akar nemet mondani öröme tárgyára. Amúgy meg semmire.
    A Nők Lapjában olvastam egy figyelemre méltó cikket. Lényege: mióta a szülők tudják, hogy a fegyelmezés( ha túlzott) , a megvonás és a büntik milyen hosszan tartó pszichés problémákat okoznak a későbbi életben, így megengedőek. A gyerekek gyakorlatilag egy sülők által üzemeltetett szállodában élnek. Elvárás: tanulj. Nem tudják beosztani a pénzt, nem tudják hogyan kell felvarrni egy gombot és az élet területén teljesen elesettek.
    Nem tudom, hogy erre gondoltál-e, vagy a divat követésére? Tudod, a divatot azért kell követni, nehogy kiszoruljon a gyerek a társai közül. Neki van, nekem nincs: kevesebb vagyok?

    VálaszTörlés
  2. Kb.erre gondoltam, mind megy a többi után, de mást nem is vehet, ha turkálóban nem, mert a kínálat ezt nyújtja, már az unikornist. Pár éve Aranyhaj őrület volt, stb., a táska, tolltartó, füzetborító is valami lányfigura. Mindig van valami trendi, akkor aztán ez jelenik meg mindenen, a gyerek kéri, szülő megveszi. A nagy tündéres volt, a középső valami állatfigurás, a pici balerinás. Van egy "balettruhája", az nem ilyen igazis, mint a fotón látható, széthordta már, csak azt volt hajlandó felvenni. Itt nemcsak kiszorulás van, hanem a kínálat, az üzlet, ez a lényeg. Valakiknek, akik diktálnak. Az unikornissal amúgy semmi gondom, csak ilyen megjelenésével, elömlesztésével van.

    VálaszTörlés
  3. No igen, túlzottan erőltetett. Ez bizony biznisz. Nem tudom hogyan lehetne megmagyarázni az érintetteknek. Az unokád még kicsi. Ez még hagyján, de jön a méregdrága mobil...

    VálaszTörlés
  4. Az also balarina valami gyonyoru:)

    VálaszTörlés
  5. Karácsonyi ajándékot kerestem a "gyerekeimnek" ,én is azt tapasztaltam, hogy csak a divatplüssöket lehet kapni, horror áron. Elszomorító.
    Kis Balerina gyönyörűséges!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "divatplüssöket lehet kapni, horror áron. Elszomorító." S a szülőket valahol erre kényszerítik az új figurákkal mindig, mert nem lehet mástól lemaradni. Ill. lehet, csak ők ezt még nem tudják, nem értik, már a gyerekek.

      Törlés
  6. most az unikornis és a flamingó megy a lányoknál, fiúknál valahogy semmi. pedig nekem lenne igényem valami cukiságra, de maximum verdás cuccokat tudok venni, pedig Józsika szereti a dinókat, az állatokat, de alig találni valami normális cuccot. mi főleg turiból öltözünk, de ha rászánom magam, hogy veszek valami újat, csak ilyen mindenféle angol feliratos vagy kirksz-krakszos ruhák vannak, mintha rögtön apró felnőttet akarnék csinálni a gyerekből, holott egy óvodásnak még az a buli ha Thomas-os alsógatyában mehet a dinós pólóval. elszomorító ez is.... balerina nagyon cuki, ilyenkor annyira édesek amikor már "tudják" mik akarnak lenni :)

    VálaszTörlés
  7. S a nagy balerinák? A volt Kéttemplom helyén fotóztam. Szegény fiúk, úgy látszik a lányokra a divatkreálók jobban építhetnek. lányunokával én ezt érzékelem, s a kortárscsoport diktál.

    VálaszTörlés