Oldalak

2018. augusztus 29., szerda

Szeptemberi kérdések, furcsaságok


  A japánbirs virágzik, ismét. Mellette a termése.


 Ilyen lepkét még sosem láttam.Tele vannak velük a virágok. Ismeri valaki? Kártevő vagy rendes lepke?

 Milyen virág, növény ez? Kaptam.

 És a kék virágú micsoda? Ezt, ilyent keresek éppen.

Az idei szilvatermés, egészen véletlenül fedeztem fel. Legalább szép nagy lett. Akkor már.


A mályvák másodvirágzása. Az első hosszú szár volt, igaz tele virággal, levágtam, a helyén ez a bokor nőtt- tele virággal.

S búcsúzóul alkonyati elköszönő fotók égig érő kannavirágokkal, magasabb egynémely még a férjemnél is vagy jó fejjel:



Blogger "virágszál".

10 megjegyzés:

  1. A pici kék virágokra én is kiváncsi vagyok, ezer éve láttam ilyet, még talán nagymamámnak, de emlékszem mindenfelé széfutott és jó lenne ilyen a tó egyik részére nekem is. :)

    VálaszTörlés
  2. Csodásak az őszbe forduló fényekben pompázó virágjaid.
    Kérdéseidre válaszolva:

    A kis kék: Harangvirág
    https://citygreen.hu/harangvirag-campanula-a-kertben-a-harangviragok-gondozasa/

    A kék talajtakaró: Meténg. Több fajtája van.
    https://www.megyeriszabolcskerteszete.hu/a_kis_meteng_gondozasa
    vagy
    http://www.botanikaland.hu/vinca-major/nagy-meteng/

    Jó olvasgatást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, akkor ez egy kisebb méretű meténg, nekem van egy fajta, de az nem is virágzik most, s valahogy más.

      Törlés
  3. Tarackoló kékgyökér (Ceratostigma plumbaginoides)

    20-30 cm magas, tarackokkal erőteljesen terjedő, gyepet alkotó növény. Levelei ősszel vörösesbarnára színeződnek. Kobaltkék virágait augusztustól októberig bontja. Kiváló talajtakaró, gyeppótló. Napfénykedvelő, szárazságtűrő növény.
    /A kép nem jött át/Kikereshető a kép a név alapján.Nem meténg...
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez lesz, megnéztem a fotóit. Minden esetre ilyenre gondoltam talajtakarónak. Jól vagy?

      Törlés
  4. Valamilyen fehér lepkére tippelek ....1051 ismert faj tartozik ide....
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Feh%C3%A9rlepk%C3%A9k

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehát valami kártevőféleség. Még sosem láttam sem ilyen lepkét, sem ilyen mennyiségűt.

      Törlés
  5. Ez a fehér lepke egy szövőlepke.Hamarosan rengeteg hernyó lesz utána,mintha fátyolban lennének.A buxus,a kecskerágó a kedvence,de láttam már tűztövis bokron is.
    Anci

    VálaszTörlés
  6. Arra figyelj,ha veszel ilyen kék növényt,pár év alatt rettentően elterjed.Nálunk az előkertben van,pár éve vettem egy tövet,mert nagyon megtetszett,most már ki se tudom irtani,mindent elnyom.Amúgy tényleg aranyos,nagyon szép színesek ősszel a levelei.

    VálaszTörlés