Oldalak

2018. augusztus 18., szombat

Augusztusi kerti hírmondó

 A beindult Abélia, mondjuk 3. éve van a kertben. Ideje volt.

 Vinca Orsinak

 Labdarózsa új virágokkal

 Az eltévedten nyíló egy szál tavaszi szellőrózsa

 Ő egyszer csak nyílni kezdett... szél hozhatta vagy a madarak


 Néha egy-egy növény nagyra nő. A többi 10 cm-es, talán inkább ők az elmaradottak. Legalább jelzik, hogy jövőre hol kell odafigyelni!

 Zsidócseresznye, magára talált

 A cserjévé nőtt bazsalikom











 Apám padja a nagy pihenőhely. Az idő foga koptatja, nem baj, amíg tudjuk, tartjuk. Az emlék miatt is. Jut eszembe, heti munkám madáretetők festése volt.
Búcsúzóul a mások kertje, de ezt a látványt szeretem, minden évszakban. Csodát ad, nekem. Tamira gondoltam, elnézve, ezek már az ősz színei.

9 megjegyzés:

  1. Mennyi szín és mennyi növény! Mindegyik személyes ismerősöd és tudod a történetét, ez milyen szép!

    VálaszTörlés
  2. Köszi :) :) Itt is határozottan kezd előtérbe kerülni az ősz, lassan hullani kezdtek a levelek és a reggel is már inkább ősz illatú. Na meg, később is világosodik és fél kilenckor már sötét van. A nap még nagyon meleg, de nem baj ha sokáig az,azt mondják idén október végéig is nyári meleg lesz. Legalább a fűtésen spórolunk kicsit.

    VálaszTörlés
  3. Mint egy kis botanikus kert ! Nagyon tetszik nekem a "rendezetlen" természetessége. Ha egyszer lenne kertem, ilyen lenne az enyém is !

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. a blogomat bezártam, magamat is:-) a hülye nyavalygásaimra tartom fenn, igazi napló! nem akarom megosztani, főleg hogy tudom, kik járnak még oda suttyomban. Lesz új, nemsokára, majd írom a címet. Már formálódnak bennem a mondanivalók, meg hát események is lesznek.

    VálaszTörlés
  6. A kerted egy csoda, már ezerszer megállapítottam.

    Az enyém siralmas...kiégett minden :( két hétig nem voltam itthon, örülök, ha a szomszédasszony a teraszra kitett szobanövényeimet meg a nagy cserepes leandereket locsolta, nem várhatom el tőle, hogy a kertemet is. Nagyon sok kankalin tönkrement, úgy sajnálom! meg halódik a hortenzia is, bár mintha látnék új rügyeket rajta, újra hajt, nem tudom, ehh ez a nyár...

    VálaszTörlés
  7. Az Abelia a Variegata fajta, ez jóval lassabban (és kisebbre) nő, mint az alap. Nekem is van, össze sem lehet hasonlítani az abelia grandiflorával. De ahogy nő, úgy lesz majd egyre szebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnyugtattál. Kétszer fagyott el, többször átültettem a helyét keresve. Itt beindult, de nincs jó helyen. Majd jövőre átrakom, ez a bölcsődéje.

      Törlés