Oldalak

2018. augusztus 7., kedd

Közeledik az ősz?

 Ahogy reggelente járom a kertet pókszálakat szakítok. Nem is figyeltem, de ahogy fordultam, s a fény is úgy érkezett felfedeztem körbe a bokrokon, növényeken a pókhálókat. Kerestem melléjük haikukat.


 Reggeli pára,
pókhálópapír, rajzolt
csipkemandala. 
Pelle Évi


 Pókhálóhintán
apró levél csodát vár.
Nem érti: ő az.  
Dorka


 Pók fonta fátyol
virágszirmokon ragyog:
harmatos fényben. 
Z. Konkoly Juci




 pókháló-hintán
csillan a reggeli fény
deres ringatás
Z. Konkoly Juci


pókháló ringat
napfényes harmatcseppet
gyöngyszemű reggel 
Z.Konkoly Juci

A haikukat itt találtam: https://3sor.hu/tema/pokhalo

8 megjegyzés:

  1. Tegnap a közösségi portálon valaki már feltett egy fotót, amin a fecskék sorakoznak a villanydróton.. Ugye azt nem tudhatom, hogy idei kép e, de ma hajnalban - mert a melegtől nem nagyon tudok aludni - kimentem a teraszra friss levegőt szippantani és a csendben vadlibák rikácsolására lettem figyelmes. Szépen sorban, ahogy illik elhúztak a házunk felett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, ez az év olyan összevissza volt időjárásilag, nem tudni mi jön előbb, mikor mennek a madarak. Én a gólyáinkat nézem mindig, azt hiszem sokszor, hogy elmenetek már, aztán a réten meglátom őket. 20-a után szoktak ők útra kelni.

      Törlés
  2. Nagyon jó képek a pókhálókról. A tapasztalatom az, hogy még szeptemberben is inkább nyár van. De az nem is gond, csak ne legyen már ilyen hőség!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma bent voltam egész du., de mondtam a falak nem zavarják az embert, hogy a meleg gyengítse, fogja.

      Törlés
  3. Szuper képek a pókhálóról! Milyen sokan vannak nálatok! Ki is megyek rögtön, szemrevételezem a mieinket.
    A napokban csodáltam rá a mezei katángok tömeges virágzására. Egyszer azt hallottam, ha azok elkezdenek virágozni, akkor közeleg az ősz.
    A kertünkben van egy mézédes gyümölcsű szilvafa (a nevét nem tudom) az alatt van a rengeteg hullott levél, mint ősszel.
    Elszaladt a nyár!

    VálaszTörlés
  4. Mancoka, a dió hetek óta hullik, már a levele, a dió elfagyott, elverte a jég, viszont a levele annál több, s annál régebb óta tisztel meg minket a söprés, gyűjtés lehetőségével.

    VálaszTörlés
  5. No, hát ha valakinek, nekem a pókok a "gyengéim"...Figyelem, kedvelem, a fő kedvencet etetem. Ilyen fajta (öblös) háló nálam nincs, de véletlenül épp a napokban Máriakéménden fotóztam ilyent. Őszintén szólva nem tudom melyik póknak a hálója ez...fél napig kerestem a neten - nem találom. Van valakinek tippje ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos csak az eredményt láttam, nem tudok segíteni. Hátha valaki?

      Törlés