Oldalak

2017. augusztus 3., csütörtök

Ez is, az is



Meleg van. Ez nem újdonság. Melegünk van. Ez sem. Reggel korán érdemes kelni, hogy az ember  

locsoljon
visszavágja az elszáradt virágokat
polcot fessen
 füvet nyírjon

s mire kidől jöhetnek a szobai, konyhai, azaz a benti tevékenységek.

A korai kelésnek provokálói is vannak. Ma éppen Cirnyó úrfi koncerje ébresztett, hogy feneketlen belét kielégítsem. Úgy fogalmaztam meg, hogy hat macskánk van. Az Öregasszony, Mózsi és Bársony, ez három és Cirnyó úrfi, ez megint három, az étkezés szempontjából. Ő tavasz óta enni jár haza, ezt többnyire napi kétszer  meg is teszi (persze volt, hogy napokig nem láttuk vagy naponta háromszor jön), s akkkor eszik annyit, egy-egy alkalommal, mint a másik három egész nap. Jó darab is, kétségtelen. Tegnap kézhez kaptam, hagyta magát (volt rá ideje) megsimogatni. A bundája elég feslett. Nem csoda, tavasz óta a szabad ég alatt vagy a csoda tudja hol alszik. Harcok mostanában nincsenek, a bunda, s ezzel az úrfi füle egészben van.

Aztán télen hogy lesz, ki tudja? Ha jön, a Mózsival mindig van valami kis ütközésük. A Mózsi az bizony elég mozgékony, felfedező, bátor és szemfüles. A macskaajtó első használója volt, egészen piciként már. Aztán ő lett az első, akit éjszaka felfedeztünk, ahogy a konyhai széken alszik, úgy, mint aki odaszületett. Mellette van a befőttes/dunsztoló doboz, tele a melegítő ruhákkal. Ez is kedvenc alvóhely lett, többnyire Bársonynak. Néha az Öregasszonyt is látni ott éjszaka, de reggelre általában üres minden alvóhely. Tegyünk úgy, mintha mi nem ott aludnánk... vagy ki tudja?

S hogy került a csizma az asztalra, avagy macskák az épületbe. Ez az, hogy hogyan? Azt hiszem Mózsi után jöttek a népek. Mert ugyebár közel két hónapig,  a legnagyobb felhőszakadások közt is csak a kert volt. Hiába volt bélelt láda az ajtó mellett. Aztán felfedező  és helyfoglaló Mózsi után becsullankodtak a többiek.S az ajtó mellletti ládában is láthatók, néha. Néha.

Azt azért elárulom, hogy Bársonnyal már odáig jutottunk, hogyha eszik, s kiállunk az ajtóba, nem mindig fut el. Kézben még sosem volt. Viszont már nem fut el. Két hónsapja élnek nálunk. Érdekes, ez a bent alvásban nem zavarja.

Lapozzunk. Kert. Vannak a véletlen felfedezéseim. Pl. amikor a napvirágok miatt a nyáriorgona mellett jól betrágyáztam a homokot, mert amikor beástunk az volt ott. Minek használt ez a trágya? A nyári orgonának! Ilyen dús még sosem volt. A locsolás. Mivel vödörből, locsolókannából öntözök, volt egy fontossági sorrend. A bíborkasok kimaradtak, tartották is magukat, csak a tavalyi szép, dús virágzat lett oda. Valami hírlevélből derült ki: az öntözés hiánya. Egy újszülőttnek vagy új "kertésznek"....

S ezek ürügyén kérdeznék: Nálatok sincsenek pillangók? Nálunk a kis fehér, káposztalepéken túl, ha két-három pávaszemest, s korábban szendert láttunk. Kész, ennyi volt. Se fajták, se létszám.

Viszont a süni minden este fél tíz körül megérkezik a száraz!!! macskaeledelre. Már családtagnak számít.

S befejezésként egy nekem kellemetlen. Az utolsó (2.) gyümölcsfánk, ami évek óta termett valami ok miatt kiszáradt, ágain sok körtével, amik már nem értek be. Ezen volt a madárodú. Fogtam magam, leszedtem, s nyitottam ki, hogy nincs-e lakó benne? Hát volt, csak éppen nem olyan, mint akire számítottam. Mint a fúriák, rontottak ki belőle a darazsak, s estek neki a karomnak, kezemnek. Senkinek nem kívánom, ledobtam, elrohantam, s kentem be magam levendulaolajjal. Van, ami után még mindig hatalmas vörös folt van a karomon. Így jártam.

15 megjegyzés:

  1. Jaj ez borzasztó lehetett, nagyon fájhatott! Nemrég engem is csípett meg darázs, és összeestem sikítva, annyira fájt. de még 1 hét múlva is gyulladt volt. Régen a szüleim mindig azt mondták, hogy ne féljek tőlük, de kell! De jó lenne egy kis tél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, a kézfejemen fájt nagyon, mondtam is, hogy valami ideg felett csíphetett.

      Törlés
  2. Kb. 2 hete említettem a férjemnek, hogy eltűntek a pillangók. Nálunk még csak káposzta-lepke sincs. Annak ellenére, hogy nagy kertünk van egy természetvédelmi terület mellett lakunk. 18 éve még amikor ideköltöztünk, a gyerekek nem gyózték kergetni őket. Egy szender látogat meg minden este, de csak a sétányrózsához van gusztusa. Biztosan van köze ehhez a jelenséghez az agyonmérgezett növényvédelemhez. Ami még feltűnt, az a békák eltűnése. Szinte a pillangókkal egyidőben.:-(

    VálaszTörlés
  3. A csípésre az aloe vera levélnedve a legjobb. A gyerekeknel egy fél óra múlva a helyét sem lehetett látni. Ha nem a saját szememmel látom, senkinek nem hinném el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nekem nincs. A szendert sem látom mostanában, viszont béka van lent a kertben. Rám is fröccsentett valamelyik nap. A gyík is kevés, jut eszembe. Tavaly is volt növényvédelem, de akkor sokan jöttek a pillangók, valami más oka lehet.

      Törlés
  4. Ha nincs kéznél aloe vera növény, a méhészek a szódabikarbónát használják. Pici vízzel pasztát kell készíteni és rákenni. Ahányszor kell.
    A pillangók nálunk is eltüntek, pedig tavasszal egész sok és sokfajta volt.
    Mivel patakparton lakom, néhány éve még azért panaszkodtam, hogy a hangos békakoncerttől alig tudok elaludni. Még a kertben is találkoztam velük, beleugrottak az esővizes hordóba is. Most meg sehol semmi, pedig a patakpart jó susnyás, senki nem gondozza. Tele is van a kert kártevőkkel, mindent lerág a sok rovar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor mégis a vegyivédelem lehet az oka?

      Törlés
    2. Azt elfeledtem leírni, hogy a kilépőnk meg tele van darázzsal, amik a macskaeledelre jönnek rá, nem győzik hessegetni őket amikor esznek. Micsoda világ ez!

      Törlés
    3. A vegyvédelmet nem tudom, mert errefelé még a gyomot sem vágják le, nemhogy permeteznének, bár a falu határában folyik gazdálkodás. Tegnap észrevettem a nyári konyha ablakában egy csomó darazsat. Nem tudom, mit akartak ott, s már nem is fogom megtudni, mert darázsirtót kaptak a nyakukba. A postaládát és a gázcsatlakozó házikóját is állandóan fújkálni kell. Nálam már alapfelszerelés a darázsirtó, ami több méterre is képes hordani.

      Törlés
  5. Ó, darazsak... egyszer életemben csípett meg egyszerre három, nagyon fájt. El tudom képzelni milyen fájdalmas, ha még több csíp meg egyszerre... :-( Én akkor petrezselymet találtam és azzal kentem be. 3-4 nap kellett mire rendbejött.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Foltos is, viszket is, még mindig. Jól elintéztek. A leíráésában olvastam a cseppnek, ez volt, ezért rohantan fel gyorsan.

      Törlés
  6. Hihi: a süni macskakajára jár.
    Huh! Vad környéken élhettek, engem zavarna. A természetes gyógyításban is csak a gyógyszerek kiegészítése gyanánt hiszek. Nálunk ivartalanítás van és minden dolog kézben tartott. A naturális életmód nagyon nehéz.
    Amúgy, téged nem érint, de azért leírom: a lányom a Szegedi Tudományegyetemre járt biológiai szakra. Gyakorlatként az osztálytársa a laborban ételmérgezésekkel foglalkozott. Sűrűn jutott bio élelmiszerek miatt a kártevők székletével fertőzött mérgezéshez. A bio sem jobb, mint a permettel esetleg túllocsolt zöldség. Csak úgy..., nem akarlak kizökkenteni a látásmódodból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig én is csalánnal permetezek, stb. A szomszédom bezzeg bevet minden vegyit, a szél meg hozza át, mert nem tudja, hogy az már a szomszéd. Azért ne legyen a tél olyan, mint az idei volt. Ahogy a nyár, az is kitett magáért. Este láttam jól elkapta az egyik pici bokrom. Már a nap.

      Törlés
  7. En a nyaraloban fotoztam szep pillangot, itt viszont nem latok annyit mint maskor.
    Srazs sztorim van boven, egyszer sutovel a szamba is kerult egy:DDmeg a masik hazban tortent mindegyik , regi szep emlekeim:) Jobbulast!!!

    VálaszTörlés