Oldalak

2017. augusztus 26., szombat

"Az egyik évszak


kinyitja az ajtót és távozik, a másik meg eljön a másik ajtón. Az ember gyorsan felrántja az ajtót, „Hé, várj már egy kicsit! Valamit elfelejtettem megmondani!” – kiáltja. De már nincs ott senki. Becsukja az ajtót. A szobában már ott ül a másik évszak, előveszi a gyufáját és rágyújt. „Ha van valami, amit elfelejtettél elmesélni - mondja-, én meghallgatom.  Ha minden jól megy, talán át tudom adni neki.  „Már mindegy- szól az ember-, nem érdekes. „  A szél hangja uralja a vidéket. Nem érdekes.  Csak meghalt egy évszak." Murakami Haruki



 



5 megjegyzés:

  1. Szerintem nem hal meg, csak visszamegy szülőhazájába, Afrikába. Én cseppet se bánom, nagyon nehezen viseltem már ezt a végét....És ha rágondolok, hogy a hátralévő életemben már nagy valószínűséggel ilyen, vagy még rosszabb nyarak lesznek - hát valahogy nem vagyok elájulva a boldogságtól....

    VálaszTörlés
  2. Én sem hullatok könnyet a negyven fokos melegért, de azért ilyenkor mindig sajnálom egy kicsit, hogy elmúlt a nyár. Nekem vigasz, hogy annyira szép idő van még szeptemberben, októberben, akkor még lehet tobzódni.

    Tetszik nagyon az idézet és hozzá a fotók is.

    VálaszTörlés
  3. Szép írás, de én sem bánom hogy vége. Emlékszem, hogy gyerekkoromban alig vártuk a nyarat. Igaz az még az igazi nyár volt. Akkor még az volt a kánikula ha 30fok fölé kúszott a higanyszál. Az elmúlt évtizedekben aztán szép lassan az utolsó helyre sorolódott nálam az évszakok rangsorában... Nálam bizony most kezdődik a kedvenc évszak :)

    VálaszTörlés
  4. A kedvenc évszakom volt a nyár nagyon sokáig. Aztán átment a május, június várásába, ez pedig most már inkább a szeptember, októberbe. Szeretném, ha jó hosszú napos 20-22 fokos ősz lenne, kevés eső nélkül, sok enyhe, melegítő nappal még. A kedvenc évszakom ma már az ősz, de ezt úgy is tudod. :)

    VálaszTörlés
  5. Természetjáróknak, fotósoknak most jön a jó világ, a színes nyárutó, őszelő... a legszebb. :-)
    Felénk ma is felkúszott a hőmérő a 30 fokra, de az erdei illatok már nem nyáriak. Beérett, gyümölcsös, gombás, barnuló...

    VálaszTörlés