Oldalak

2017. augusztus 15., kedd

Még mindig örömöt adnak,

mert az embernek voltak vágyai, s teljesültek, s nem tud velük betelni. Ezek a napvirág, a kokárdavirág és mályvák. A mályvák minden formában és mennyiségben, s mindegyik kertrészben. Akkor már.

 Válogatva.

A ház előtt:
 Az eltévedt


A "kertészek" működése miatt is, meg a sok szárazság okán is, vagy itt nem jó a helyük, de alig 40 cm magasra nőttek a tavalyiakhoz képest. Azért a szépségüket megmutatták.

A Zsebi Kertben:



 A nagy-nagy kedvencem.

S kérdezhetné az ember, akkor most milyen évszak van?


 Az utolsó kb. 3 hete készült fotó. S akkor már örömmel jelentem, megmaradok. Egy lyukas két fillért nem adtam volna érte, ha így folytatom kórházba kerülök. (Azaz kerültem már ilyen állapotban. Ezt teszik a frontok, ezek szerint. Embertelenül megviselt most.)

Egy kérdés: Nálatok vannak darazsak? Húsevő darazsak, akik rávetik magukat a macskaeledelre, szegények alig tudnak enni tőlük.

No és, itt vannak a krumplibogarak. Azaz mindenhol, a hátsókertben, a Zsebi kertben és már az utcán is! Pedig nekünk még krumplink sincsen. Elleptek minket. Van egy mérgező gyomnövény,most nem jut a neve az eszembe, valami alma. Megvan: farkasalma. No, az aztán a kedvencük! ... és a paradicsom!

9 megjegyzés:

  1. A mályvák és hibiszkuszok csodásak. Bogaraink nincsenek talán csak azért mert mi túlzottan bogarasak vagyunk. :o) Frontok és kínlódások vannak. Örülök, hogy jobban vagy!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rá is dolgoztam ma Györgyi, éppen kiterültem, pedig még kutyákozni kellene. Van egy ellátós kutya is.

      Törlés
  2. Csodaszépek a mályvák!!!! A fás mályvám a lenti kertrészben jól van, fent kiszáradt volna, ezért ültettem át két éve. Sok pici kölke van,azokat ősszel szétültetem. A hagyományos parasztmályvát azt hiszem megint lefűnyírózta a Férfi.:(
    A mocsári mályvámnak is rossz helye van, nem virágzik,azt is máshova kell ültetni.
    Sajnálom,hogy a bogarak megtámadtak benneteket!
    front és meleg? Pihegek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a mocsári mályvát mindig ajánlja a kertésznő, nem mertem még bevállalni. Pedig oly szép, éppen valahol csodálkoztam rá.

      Törlés
  3. Nehanyszor leirtam mar.gyonyoru a kerted Aniko!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ágnes, dolgozom vele eleget, de örömmel legalább.

      Törlés
  4. Nekem csak hibiszkuszbokraim vannak, meglehetősen sok, sajnálatos módon nálunk magát jól érző büdösbencével. Nem győzöm dögleszteni őket.Annyira pici a kertem, hogy permetezni nem nagyon szoktam, ezeket a bogarakat lepöckölöm az ágról és elég drasztikus úton, "eltaposással" irtom... Két dolog ellen használok vegyszert, az egyik a buxusmoly, a másik a lisztharmat.
    Hej, azt a függőágyat de elfogadnám - igaz nem lenne helyem hová felfüggeszteni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is taposok, az ágy a szomszédé. Sajnos. Mi legfeéljebb kipróbáljuk, de inkább az unokáim, amikor itt voltak.

      Törlés
  5. Csodaszép virágok! Vannak ilyen húsevő darazsaink, nálunk van sajnos egy 70-es évekbeli "bodega", ami bádog és fém, és azt imádják, abban laknak. Ha egyszer szétflexeljük, tele lesz darázzsal, brr...

    VálaszTörlés