Oldalak

2017. augusztus 27., vasárnap

Ki ismeri fel a növényeket?

Csapdába kerültem, nem tudom milyen növényeim vannak. Van, amit valaminek küldtek (egy kertészet), de lehet, hogy nem az. Valamit vetettem, de később kelt ki, s már nem emlékszem mi az.. Van, amiről azt hittem valamelyik gyereke, de azt hiszem egymás melletiségük véletlen.

1.

2.

3.

4.

5.

Köszönet a segítségért.
Kíváncsi vagyok, hogy mik kerülnek elő.

S még egy kérdés. Húsos som. Ez normális megjelenése? Így kell a leveleinek állnia? Ha nem, mi lehet az oka?


 

7 megjegyzés:

  1. Csak a húsos somhoz tudok hozzászólni. Normális ilyen melegben ez a levélállás.

    VálaszTörlés
  2. Sajnos máskor is ilyen. Azt nem tudom, milyen a normális, tavaly nem tűnt fel.

    VálaszTörlés
  3. Nagy segítség én sem leszek... a 3-asnak szerintem szép sárga virága lesz, ha az amire gondolok, de neet nem tudok. A 2-es is ismerős, ha puha bársonyos, "szőrös" a levele, de nevet itt sem tudok.
    A somról én is azt tudom mondani, ha kevés a nedvesség állhatnak így a levelek. Esetleg öntözd meg és meglátod változik e. :-)

    VálaszTörlés
  4. én a negyediket azért ismerem fel, mert nekem is van, tavasszal vettem én is:) mindig megkérdezem, amikor veszek valamit, hogy mi a neve, de azzal a lendülettel el is felejtem, úgyhogy túl okosat nem tudtam írni :)

    VálaszTörlés
  5. 2,5,6 szőrös, vastag levelű: orvosi zsálya - kétéves, (csak 2 évente nyílik) Az 1 és a 4 is is szerintem valami zsályaféle, 3-on nincs virág, de lehet, hogy az is valami zsálya változat.(vagy se...)
    A húsos som szerintem is szomjas. De nagyon.....

    VálaszTörlés
  6. Most képzeld el macskamentának vettem, s küldték. S egyszer valami miatt bennem is felmerült, hogy ez zsályaféleség lehet. A macskák úgymond nem buknak rá. Azt hittem, hogy a szőrös és amásik egyféle, de azt hiszem más-más. A virágzatuk hasonló.

    VálaszTörlés
  7. Hát, jól feladtad a leckét. Igazából nem tudom, csak tippelek:
    2. és 5. muskotály zsálya
    4. ligeti zsálya.
    Ha lesz még rajtuk virág, az sokat segít majd, és akkor újra megpróbálom.;)

    VálaszTörlés