Oldalak

2019. február 24., vasárnap

Faművészet


Kedvenc erdőnkben kirándultunk, s hirtelen meggondolásból letértünk az útról, s rátaláltunk a kerítés mellett haladva, annak végében egy erdei útra.(Itt aszfalt út van, minden időben járható. Aztán kerítés zárja el, végén erdészház. A kapukat időnként nyitva tartják, akkor bemehetnek a népek is.) Ruhátlan az erdő, a fák mennyi szépséget, művészetet rejtenek .


 A százlábú.


 





 


 Nem is tudom, felálló ágú fenyő vagy inkább feladta, hogy a másiknak is legyen helye, s felemelte az ágait?


Kedvenc fotóm.


Hóvirágok most kezdenek előbújni, virágozni. Út közepén, oldalában, vízszintesen, függőlegesen bokrok és fák alatt.

8 megjegyzés:

  1. Ilyenkor lehet jól látni a természet csodáit, mert azok... Mikor levél van, már máskép látjuk és mást, de amikor ilyen "csupaszok" lehet rácsodálkozni,nagyon jó fotóalanyok!

    VálaszTörlés
  2. Oh, a hóvirág!
    Ez nem faművészet, hanem elhanyagoltság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így érzem. Néhány nappal ezelőtt mi is tettünk egy sétát az erdőben. A látvány siralmas volt. Mindenütt kidőlt fák, letört ágak. A természetvédők szerint nem kell azokat eltávolítani, mert kell a búvóhely más élőlényeknek. Na, de ennyi? Az véletlenül sem jut az eszükbe, hogy a kórokozók "melegágya" is az elhanyagolt erdő, s nem tudják, mitől pusztulnak a fák.
      Kedden találkozom egy erdész ismerősömmel, most ezt fogom megkérdezni. A múlt alkalommal az erdőtelepítésről kérdeztem, mert azt sem látom igazán, csak a kitermelést.
      Marika

      Törlés
  3. Viszont az elhanyagoltságnak is megvan a maga szépsége, akárhogy is. Én ezt láttam bennük. Nyáron a Bükkben jártunk, ott kidőlt fák tömege volt, nem értettem, mondták pár napja volt vihar, nincs munkaerő. Itt is dolgoznak, mert feljebb jelölt fák volt, ez erdőmunkálatokat jelez. Nos annak a jelölésnek tényleg nem volt szépsége. S itt az erdőben, egy másik részen már ott vannak a csemeték, a kitermelt fák helyén. Nem látunk egyformán, de ez így jó, mi lenne, ha mindenki egyet értene, unalmas lenne a világ.

    VálaszTörlés
  4. Én is úgy gondolom, az erdő lehet ilyen is, olyan is. Van ahol készakarva hagyják magára, (érdekes évezredekkel ezelőtt nem volt semmiféle "erdőgazdálkodás" aztán mégis micsoda erdők voltak...)
    A parkerdő valami új találmány, de hát van akinek az tetszik..
    Én a "dzsungelost" szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Itt egy olyan resz van ahogy megyek fel a hegyre ,hogy a fak felig vannak csak a sziklas foldben, masik feluk kilog megis elnek.A parton meg olyan gocsortos torzsuek, hogy arra szoktam racsodalkozni mindig.

    VálaszTörlés
  6. A természet tud csodákat alkotni, az már biztos. A hóvirág szinte lógott az oldalban.

    VálaszTörlés