Oldalak

2021. október 14., csütörtök

Októberi didergető

 
 
 Éjszaka fagyott, íme itt a bizonyíték! Meg kell mondjam, hogy ez a fagy szépséget is hozott magával.
Nézzétek!
 


Ez a szomszéd kertje, de itt jól látszik a fagy nyoma


 

 
A kedvelt japán ujjas juharom.
 
S ekkor már ezerrel sütött a nap, bevilágítva a kecskerágó amúgy is vörös leveleit, terméseit. Madarak hozták, régesrég, s milyen jól tették.

 

S az ember gondolt egyet,  nekiállt sütni. Azt viszont nem gondolta ki, hogy hideg, 18 fokos épületben a kelt tészta sütése nem szerencsés, finoman szólva. Így is lett, nem igazán kelt meg, azért úgy látom a fogyása alapos. Micsoda szerencsés nap!!!

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy elhoztad nekünk az ősz jeleit. Mindig élvezettel nézem a képeidet és a kertedet.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű fotók! Ép ma néztem reggel a hőtérképet és láttam, hogy ma reggel fagy volt nálatok, gondoltam is Rád, és utána láttam a bejegyzésedet!Azt hittem, sokkal közelebb vagy, de jó messze vagy!

    VálaszTörlés
  3. Annyira lehűlt a lakás? Azt tényleg nem szereti a kelt tészta ☺️ most láttam egy jó receptet, ki kéne próbálni...
    Itt még nem fagyott, mondjuk nem is hiányzik, igaz már nem nagyon van kint fagyra érzékeny virág, csak a leanderek, az meg bírja - 5 fokig.

    VálaszTörlés
  4. Szépség ide, szépség oda, még nem tudok örülni ennek a korai fagynak!
    A 8. fotót először kinagyítás nélkül láttam, gyönyörű! A többi is, de én itt egy didergő madárkát láttam először. Mikre képes a fantázia! Vagy inkább a fotós tehetsége!
    Fertőző lett úgy látom a kelt tészta készítése. Ma én is hozzálátok egy jó lekváros bukta már jól esne! Nálunk a hőmérséklettel nem lesz gond, napok óta fűtünk, fázósak vagyunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked tudok válaszolni, fentebb nem engedi, nem értem miért? tényleg havas madárka, jól láttad, amúgy deres levél. Igen, Orsi csak szobákban fűtögetünk, eszembe nem jutott , hogy a konyhát befűtsem sütéshez, öregszem. Az a csodatölcsér meseszép volt, tele virággal, máshol már elvirágzott, erre is rájött a fagy. Vera, messze vagyok... Éva, köszönöm.

      Törlés
    2. ha sietek, vagy sietetném a kelt tésztát, mikroba teszem, pár pillanatra...

      Törlés
  5. Én is a mikróba kelesztem.Felforralok benne egy bögre vizet,majd a sarokba húzom és mellé teszem a tésztát.Az ajtaját becsukom.Nagyon hamar megkel.Aztán,ha megtöltöm,és a tepsiben még kelni kellene,akkor 40-50 fokra állítom a sütőt és ott még kelhet egy kicsit sütés előtt.Akkor emelem meg a hőt a sütési hőfokra.
    Anci

    VálaszTörlés
  6. Mindig tanulok, köszönöm nektek,majd kipróbálom.

    VálaszTörlés