Oldalak

2018. december 11., kedd

Szösszenetek

Egy szép nap volt a tegnapi, mondtam este, pedig Murphy úr ugyancsak megtréfált minket. A kazán javítása miatt vártuk a szerelőt a lakásba, dugulásra érkeztünk, s amilyen szerencsénk volt, hipp-hopp jött a szippantó autó, kimosta az ominózus dugaszoló" csomagot", vagy minek is kell nevezni? Jól megúsztuk, gyorsan, hát nem szép volt az a nap? Utólag gondoltam bele, milyen rosszul is végződhetett volna?

A zsibavirág és vagy hat bokor társa ilyen szép tavaszt hozott az erkélyünk alá! Amúgy kankalin a neve, tudom, de felénk így (is) nevezik. S amúgy december is van, csak ő máshogy érzi.

Radír, Masni és Barack. Macska - és kutyanevek, mostanában találkoztam velük. A nagy kedvenc Barack, a maga 20-25 centiméterével, icike-picike, s máris ölbe kapatott kis dakszli vagy tacskó. Hát nem jobbak ezek az ízes, szép magyar állatnevek?

Ma reggel, korán vérvételre mentem. Az éjszakai dér elkapta a járdára hullott faleveleket:


 S akkor jött egy autó, s bevilágította őket. Szerintem gyönyörűek!


S jön a karácsony, közeleg, de nálunk valahogy nem jutottunk el felé. Az adventi gyertyák is becsomagolva vannak, vasárnap elindultam, hogy meggyújtom, azzal együtt el is felejtődött. Nekem, bevallom nincs sok karácsonyt váró hangulatom. Lehet, hogy sok minden összejött, mindent nem is írtam ide, meg aztán az én karácsonyaim régen mások voltak, mint amik mostanában vannak. Azt hiszem, magukkal vitték az ünnepvárásomat, az új rendszer még nem került a helyére.

6 megjegyzés:

  1. Nincs veled gond, nem mindenki szereti a karácsonyt.
    Gyönyörűek a fotók a falevelekről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valami megváltozott, s ez elvette a varázsát.

      Törlés
    2. Vagy túl sok a gond, s az felőröl, mindekttő, együtt.

      Törlés
  2. "...magukkal vitték az ünnepvárásomat" - igen, valami elvitte az enyémet is. Régebben a szívemben is ott volt a várakozás, csupa boldog lebegés volt az egész december, de elmúlt, megváltoztak az érzések.
    Öregszem, ezzel magyarázom.

    VálaszTörlés
  3. "Örülök" - ha lehet ezt a kifejezést használni - hogy nem csak én érzem a mostani karácsonyok "másságát". Elveszett belőlük valami a melegség, a hit, a szeretet ? Én két évig szomorkodtam miatta, aztán eldöntöttem, hogy akkor mostantól akkor van és olyan a karácsony, amikor és ahogy én akarom. Hát ki akarna/tudna nekem még örömöt okozni ? önmagamon kívül. Tehát (bár már írtam) dec. elején feldíszítem a fámat és minden nap örülök a színes kis gyertyácskáinak. És karácsonyi zenéket hallgatok és holnap megsütöm a sütiket és attól jó illat lesz a lakásban. És csupa olyasmit főzök, amit kifejezetten szeretek. És igenis vettem magamnak egy tábla mogyorós csokit.(Amit már meg is ettem....) Na. Szóval nekem akkor van karácsony, amikor akarom. És nem baj, hogy ez nem dec.24.
    Esetleg próbáld, vagy próbáljátok magatoknak széppé-kellemessé varázsolni a december pár napját. Nem feltétlenül 24.én kell "boldognak" lenni.

    VálaszTörlés
  4. Egyébkén: meglep, hogy a kankalin már virágban van...szegénykém, most aztán ráesik a hó....

    VálaszTörlés