Oldalak

2017. szeptember 13., szerda

KerTEKről

Hűvösek az esték, didergetősek a reggelek. Hullik a dió, valaki nagyon rájár, rajtuk van a csőre nyoma. Zsebi is nagy dióevő, s ezek után mi marad a gazdáknak? Kevés az egészséges, sokon rajta van a fekete burok, alatta fehér kukacok tekerőznek, nem véletlenül kopogtatja harkály úr. (No, nem mindben, de sokban.) Lebukott, megláttam a fekete kalapját.

S búcsúzóul tobzódnak  a lila színek: asterek, kékszakállak, pillangóvirágok. A lila számtalan árnyalatában, s hogy ne csak  a hideg színek uralkodjanak a sárgák is villantanak egy utolsót. Reggeli fényben fotóztam.














 

 S a Borzaskaták pedig a sok esőtől beindultak, még virágba is borulnak, ahogy elnézem. A zöld színük gyönyörű, bársonyos. Csupa élet ígéret. Az elmúlás küszöbén.

 

S ajánlanék egy blogbejegyzést, érdekességként: Rousseau kertjeiről, olvassátok el.

7 megjegyzés:

  1. Én a virágokat illetően lila és rózsaszín párti vagyok, az egyetlen büdöske a kivétel (=sárga) - az összes többi virágom kedvenc színeimben pompázik. Látom, neked is van belőlük bőven.
    Próbálj érdeklődni, mi lehet az ok, hogy kukacos a dió ? Nálunk ilyen sosem volt - talán van rá valami "orvosság".

    VálaszTörlés
  2. Kékszakáll... imádom a levelek illatát!!!

    Velünk szemben kivágták a nagy diófát :-( már nem jár a mókus sem erre és a szarkák, varjak is más eleség után néznek vagy másutt dióznak. Elmaradt az "én mozim", ahol az állatok lakmározását figyelhettem.

    VálaszTörlés
  3. mennyi szépség van még nálad! az a kékszakáll, jaj nekem is kell olyan :)))

    pont néztem a kertet, olyan kopár már a nyári nagy tobzódáshoz képest. Kipusztult a hólyagos gyöngyvesszőm, nem szerette a helyet vagy a nagy meleget? nem tudom kihajt e még, mindenesetre átültetem árnyékosabb helyre. A rózsaloncom (én csak Holdgyöngy virágnak hívom, mert nálad tudtam meg a nevét :D ) viszont hatalmasat hajtott.
    Képzeld, kaptam a múltkor varjúháj virágot hármat, persze vízbe tettem és meggyökeresedett :)) úgyhogy kiültetem azt is. A virághagymákat is el kell lassan ültetni...szóval van/lesz mindig tennivaló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, a 3-5. fotón a sötétebb lila is kékszakáll, csak egyéveske. A loncot sokat kell locsolni. S a hólyagvessző is hálás érte, kicsit nálunk is megszáradt. Szó szerint.

      Törlés
  4. Ez a kártevő a héj alatt kel ki, állítólag nyár elején bökődik bele, s valami permetezéssel lehet ellene védekezni. Ekkora diófánál? Repülőgép kellene hozzá vagy a földön? Azt hittem nem lesz diónk, mondjuk a lenti kettőn egy szem sincs. Ennek is a tetején, ahol nem fagyott el. Kavics, a diófán tényleg nagy élet van, állandóan.

    VálaszTörlés
  5. Kimazsoláztam Borsos Miklósék kertjéről való bejegyzést.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Rousseau-ról írtak is érdekesek, s azok a nyugágyak, mi mindenre gondolnak egyes helyeken.

      Törlés