Oldalak

2021. november 16., kedd

Madárék

 Először kikerült a régi, értsd kint maradt mellé egy etető. Érdekes módon rögtön érkeztek kosztosok is, sajnos magunk nem volt. 3 napja etetek, mióta ugyebár megjött az ellátás. Először madár sehol nem volt, de délután üres etetőket találtam. Tegnap már egy-két cinege megjelent, ma pedig legalább 15  röppent a két etető, s fa köré azonnal. S örömömre felfedeztem egy csúszkát  is. Tavaly két pár járt hozzánk a kert mögötti erdőből.

Amúgy fent a díszkertben nagy a madarak mozgása, sok a cinege, rigó. A kitett két cinkegolyó érintetlen, nem is értem. Az ajándék spirál alakú tartó idegen lehet nekik. Sok a bogyós bokor a kertben, vAn tálalás a madaraknak, már akiknek ez fontos. Ki tudja meddig tart ki? S az ígért fagyos időjárás mikor érkezik? Mindig irigylem azokat, akiknél sokféle madár látogatja az etetőket, nálunk nem jellemző. Viszont akik jönnek, nekik mindig örülök. S a forgalomból, ha az ember nem  nézne időjárás jelentést, akkor is tudnánk mindig mennyire van hideg. Olyankor megszaporodnak a vendégek, új fajok is megjelennek. S néha átutazó madarak is, csapatban.

Délután boltba mentem, felettem húztak darvak vagy vadludak. A fotót csak holnap tudom feltenni, így működik a mobilom. Örültem, hogy fotózni tudtam őket, s meglepetésre szépen repültek nyugat felé. Sokszor valami okból felettünk megkeverednek, s csak repkednek körbe-körbe. A maiak útja ezek szerint egyenes volt.

Ezek szerint itt a tél, avagy közeledik egyre jobban. Az etetők mindig ennek előjelzései, így pörög az esztendő.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, hogy eteted a madarakat. Nekik szükséglet, neked öröm a madarakat nézni.Kívánom, hogy megszaporodjanak a vendégeid.Igaz, az már a hideget, a telet fogja jelenteni, de most már úgyis várható. Én szeretem ezt az évszakot.
    Szép rajzolatot adnak az égen a madarak.Jó, hogy sikerült lekattintani őket.

    VálaszTörlés
  2. Éva ez szerencse volt, s mobillal. Kész csoda.

    VálaszTörlés