Oldalak

2021. szeptember 24., péntek

Őszülő

A kosár a száraz diólevelek elhordásában van segítségünkre, a tavalyi lomos akcióban mentettük, s milyen nagy segítségünkre van.





A diófa levelei idén ősszel kezdtek el hullni, míg ezt pár éve már júliustól megtették. Kipróbáltuk, ha tavasszal tápot öntünk a tövéhez használ-e neki? Használt, nem hullottak korán le a levelei, hogy őszre újakat hozzon. Így nyáron árnyékát is élvezhettük, ha termést már évek óta nem hoz, mióta a diólégy meglátogatta, s tönkre tette.



Rejtett helyen, árnyékban még az asterek is dúsak lettek.A kert más részén éppenhogy megmaradtak. 



Ők pedig a ház előtt díszlenek, nyílnak ki lassan lassan.

 

Ugye az alkonyati nap milyen szépen világítja át a növényeket?

A festést befejezte a festő, lassan a takarítással, pakolással is megvagyunk, hogy mire a jövő héten kórházba vonulok rendben legyen minden. Ez a műtét a festés közepébe robbant be, leizzadtam.  Sok, nagy operációm volt, s kisebbek, elegem van belőlük, s vannak helyzetek amiktől félek is. Ez is ilyen lenne. S elmesélem hogy jártam vele. Akaratlanul is eszembe jut egész nap, éjjel felébredek, agyalok. S tegnap ahogy mentünk az utcán egyszer csak megszólalt egy vidám női hang: ne félj, ne félj, ne félj! Nem volt ismerős, kedvesen, lágyan, elringatón, s biztatón szólt hozzám. No, nem a valóságban, csak megjelent előttem. A fejemben? Másik dimenzióban, dimenzióból? KI tudja, de a lelkem rögtön helyretette, s azóta is, ha eszembe jut elsimul a lelkem.







6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a történet a belső hangról. Ahogy a fényképek is a szeretettel, szívvel-lélekkel gondozott kert virágairól. Igen, hiszem, hogy látszik egy növényen, ha szeretik, ha örömet lelnek benne. Ha tudással, gondoskodással fordulnak felé. Ugyanezt a gondosságot és gondoskodást kívánom a műtétedhez, hogy a természet, a sors is segítsen a gyógyulásban, regenerálódásban.
    Luca, blogtalan zugolvasó

    VálaszTörlés
  2. Ne félj! Én is ezt mondom, mondanám, de hasonló helyzetben bizony én is félnék. Nem tudom milyen műtétről van szó, de a legkisebb is félelemmel tölt el mindenkit. Örülök, hogy ilyen jó hatással volt rád a hang! Sok erőt, jó egészséget kívánok neked!

    VálaszTörlés
  3. Remélem azóta már túl vagy minden olyan eseményen, amitől féltél. Szívből kívánok Neked jó egészséget!
    A belső hang, én is megtapasztaltam az elmúlt héten. Olyan helyzetben voltam, amit soha nem feltételeztem volna magamról, hogy meg merem tenni. És tudtam, hogy nem ott lesz az én időm vége, olyan végtelen nyugalommal voltam, súgott az égi hang, nem lesz baj! Nem lett.

    VálaszTörlés
  4. Ne fél, minden rendben lesz. Lélekben veled leszünk és szorítunk, hogy mielőbb felépülj.

    VálaszTörlés