Oldalak

2020. június 16., kedd

"s egyszer csak egy sor, egy sereg aranyliliom tűnt elém"



 Itt bizony nem tudtam tavaly, hogy a hagymákat szét kellene szednem. Kicsit sűrűre sikeredtek. Gondoltam reggel, hogy levágok közülük. Úgy voltam vele, mint a mesebeli szegény ember a gyerekével: melyiket a kilenc közül?



 Háttérben a szarkalábak...


 S a veronikák, a fajtára rá kellene keresnem. Hát nem szépek együtt?



William Wordsworth: Táncoló tűzliliomok

Sétáltam, mint a felhő, melyet
szél hajt, céltalan, könnyedén,
s egyszer csak egy sor, egy sereg
aranyliliom tűnt elém,
a tó partján, a fák alatt
ringtak, táncoltak, álmatag.

Ahogy csillaggal a tejút
ragyog s hunyorog mindenütt,
a szikrázó kis öblöt úgy
körüllobogta ünnepük;
lángszirom, táncos, büszke fej
hintázott ott vagy tízezer.

Tűztánc volt a tó is, de ők
túltündökölték a vizet, –
költő ily társaság előtt
csak boldog s vidám lehetett!
Néztem, – néztem, – nem tudva még,
hogy mily gazdaggá tett a kép;

mert ha merengő éjeken
lelkem most önmagába néz,
gyakran kigyúl belső szemem,
mely a magány áldása, és
megint veletek lobogok,
táncoló tűzliliomok.

 https://www.youtube.com/watch?v=qPjZcPemLHU

 A nagyon hálás kék lenvirággal nagyon szeretem páros




Errefelé a narancsos színek kerültek: liliomból és sásliliomokból. Még most hangolnak az utóbbiak

S a fürtös fáklyaliliomról sem feledkeznék el. Tavalyi vásárlás, s tavaly semmire sem ment. Kettőt át is ültettem. Úgy jártam, hogy hárman három helyen háromféle magasak lettek:






És ő, aki  a helyén maradt, a legnagyobb, az igazi. Viszont a kicsiket nagyon jó fotózni.



2 megjegyzés:

  1. Meg se tudok szólalni! ÁLomszép! Mit csináltál velük hogy ilyen gyönyörűek? Vagy a fajtájuk ilyen? Nem tudok magamhoz térni a látványtól! GRATULÁLOK! Így lett csodás, hogy nem ültetted őket szét.

    VálaszTörlés
  2. Ne ritkitsam mEg? TODOD én még tanulok rendesen

    VálaszTörlés