Oldalak

2018. július 5., csütörtök

Július elején


 Dolgozik a ház ura, valami készül. A magasság mutatja a talaj egyenetlenségét. A két vége közt vagy 20 cm a különbség.


és elkészült, mire a bejegyzés megjelenik:




 

 Amikor elszabadul az elszabadul. Embernyi méretű asterek, nem tudom kurtítsam, ritkítsam? elnyomja a bokrot ami mellette van.




 
Áprily Lajos: A kertbe ment



Uram, én nem tudom, milyen a kerted,

a virágosod és a pázsitod.

Én nem tudom, virágok ültetését

ágyásaidban hogy igazítod.



Csak azt tudom, hogy kendőjét levetve

júniusi vasárnap hajnalán,

beteg lábával és beteg szívével

bánatosan kertedbe ment anyám.



Uram, tele volt immár félelemmel,

sokszor riasztó árnyék lepte meg,

de szigony-eres, érdes két kezével

még gyomlálgatta volna kertemet.



A kicsi teste csupa nyugtalanság,

s most elgondolni nem tudom, hogy ül.

Virágosodban könyörülj meg rajta,

hogy szegény ne szenvedjen tétlenül.



Mezőiden ne csak virágmagot vess,

virágaid közé vegyíts gyomot,

hogy anyám keze gyomlálhassa kerted:

asphodelosod és liliomod.

https://csicsada-irodalom-birodalom.blogspot.com/2018/07/aprily-lajos-kertbe-ment.html
s jöjjenek az újdonságok, nyílni kezdett a kedvenc mályvacserjém. Én ezt a fehéret, s van egy finom halvány rózsaszín, őt kedvelem.



 S nyílni kezdtek a lufivirágok, nagy kedvenceim,idén is vettem, elvirágoztak, s csak vannak. Nem értem? A jégeső, a felhőszakadás, s némi átültetés mögöttük van. Emiatt lehet? A verbéna is így járt, az utolsó két darab éli világát, a többi nem tud megeredni,mint ezek, kínlódnak. Mit csináljak velük?

13 megjegyzés:

  1. hát szép mű az biztos, jól megérdemelt pihenés eshet rajta. Az astert irtsad, tényleg elnyomja. Bokor vagy szál formában létezik?

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. az ilyen odavetett egy szavak dobják fel az ember hangulatát.

      Törlés
    2. Isabel, néha az ember annak örül, ha ennyit is ír, csak jelezze, olvastalak. Viszont annál nagyobbak és bosszantóbbak a magasra nőttek. Bocs.

      Törlés
  3. Ügyes kezű a ház ura, jó kis kiülőt készített. Gratula hozzá! :)
    Így, buján is csodás a kerted! A vers nagyon szép ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép, Katici. Szeretem ezt a blogt, sok régi verset hoz.Emlegettem mi hiányunk volt anyák napi versekből, ő most sokat közzétett. Megérkezett a vihar, locsoltunk este, nem hittünk benne.

      Törlés
  4. Nem is kert ez, hanem egy valóságos botanikai birodalom. Nem lennék képes megmondani, hányféle virág lakik nálad...De én szeretem az ilyen dzsungeles kerteket, mindig akad bennük meglepetés.A kis lugas jól sikerült - egy sörrel, kávéval jó lesz ide kiülni.

    VálaszTörlés
  5. Fodorka, azért oly sok nincsen, s nem is a terc szerint alakul, az eső növesztette növények megeszik. A lényeg szeretm csinálni, nézni, élni.

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok a műhöz! Ott aztán igazán kellemes lesz kávézgatni, olvasgatni, vagy csak ülni és gyönyörködni a sok szépségben!
    Kellemes kis zugok vannak a kertetekben!

    VálaszTörlés
  7. Én a növényekhez nem tudok hozzászólni, de a kerted varázslatos!

    VálaszTörlés
  8. Igen, ezért készült, a rózsák meg majd hozzánőnek... Bea, köszönöm.

    VálaszTörlés
  9. Csodalatos a kerted Aniko!! jo nehanyszor mar leirtam:)

    VálaszTörlés