Oldalak

2018. január 31., szerda

Tegnap,

 azt hiszem jeleztem is a "dögrováson nap"-ja volt nálam.Előző nap kicsit kertészkedtem, ez némi elszáradt asterek, kokárdavirágok visszavágását jelentette. Tényleg csak némi, közben ismét tornázni kezdtem, ezek után tegnap délelőtt lábra sem igen tudtam állni, egyszerűen könyvet is képtelen voltam a kezembe fogni. Szóval, feküdtem, aludtam, kidőltem. Közben mára felénk hűlt is az idő, az is lehet, hogy ez is bezAvart. Vagy egyszerűen ennyit bírok, vagy szokni kell a kerti munkálatokat?

Piacon jártunk, azaz már zárva volt ma, pár napja nem, de a virágáruházat mellette nyitva találtam. Kerestem kankalinokat, vagy valami hagymásat, semmi nem volt. Túl korán van még hozzájuk? Annyira vágyom rájuk, egy kis benti tavaszra. A lakásom előtti kertecske tele van a nyíló, sárga kankalinokkal. Itt is vannak, hóvirágok, hunyorok, de bent semmi, de semmi.

 


 


 
 
Ismét olvasom B. Kéry Ilona Kertem c. könyvét, nem tudom hányadszorra. Mindig ad újat. Egy hajdanvolt kert története, kicsit a kor, az életük. Oly nehezen állt neki megírni, s mégis mily sokat ad vele az embernek, nekem, de olvasóinak is, akik itt-ott még olykor felfedezik. A Bookline-on sikerült rálelnem, megvennem. Eztán majd lesz saját példányom is. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem van pár könyvem amikre egyszerűen ráéhezek. Szinte évente, kétévente elolvasom őket. Adnak valami lelki többletet, melegséget amire akkor éppen szükségem van.

S ejtsek még pár szót Zsebiről. Hétfőn, hazaérkezve az állatorvostól ismét veszetten vakarózott két injekció után.  Szigorú hypoallergén diétán tartom, de kapott csontot. Lehet, hogy az az oka mindennek, mert mikor hazaértünk azt adtam neki, rágja. Ma mondta az állatpatikus, hogy az egyik állatorvos tiltja kutyáknak. Már nem tudom mit tehetnék érte? Keressünk új állatorvost? Mondjuk állateledeles azt is mondta két-három  hét is, míg kiürül a szervezetük. Minden esetre ezt a vakarózást nézni (s gondolom elviselni is) szörnyű.

Végül egy kedves, oly régen hallott mondat. Nekem kedves, pontosítok. Benéztem a barátnőmhöz, macska kinyílt ajtón be... ej de elkanászodtak ezek, mondta. Oly régi emlékeket idézett fel bennem e pár szó, nagyanyám szavait, évtizedek távlatából.

Ez a népség nálunk kanászodik:




9 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek,de "Valaki hiányzik a táncból"...
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Valaki jön, eszik, néha megsimogatahatom, s már mire körülnézek megpattant.

      Törlés
    2. Ó, most jutott eszembe, hogy miért mentem el az állatpatikába, de mindig megzavart egy vevő...

      Törlés
  2. nagyon szépek a virágaid. Nálam még csak a hóvirág nyílik, az se mind, ahová nem süt a nap, ott még csak épp bújik...
    Zsebi dolga aggasztó. nekem volt egy kutyám, akivel végigszenvedtünk egy hasonló kálváriát, és máig nem tudom, hogy mitől, melyik orvosságtól/injekciótól múlt el - de elmúlt a baj. (én nem diétáztattam, ugyanazt kapta egész idő alatt.)
    A kanászodó népség tündéri :-) Akár csak az enyémeket látnám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bordó is hunyor, látod óriási a virága. Kíváncsi vagyok mi lesz a végeredmény, de tegnap a szívem szakadt meg érte.

      Törlés
  3. Mi mindig használjuk ezt a szót :) A cicák milyen szépek!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek a virágaid. Lidl-ben láttam tulipán csokrot. 10szál 700.-Ft. és van primula is. Nálunk a kert még téli álmát alussza.

    VálaszTörlés
  5. Lenolajat - gyógynövényboltba vettük mi - tegyél a kutya ételébe, nagyon bevált ez nálunk - mindez egy állatorvos tanácsára. Azóta - évekkel ezelőtt volt ez probléma az egyik kutyusunknál - már vakarozós kutyánál is bevált.
    Annamari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. más vakakrozós kutyánál is bevált. /jav./

      Törlés