Oldalak

2017. július 24., hétfő

Madarak hozták, madarak viszik

A napraforgót. A kerítés melllett Zsebinél folyamatosan ültetve voltak, már a madarak elszórták, én legfeljebb átültettem, hogy mégis valami formájuk legyen, meg a kerthez is illeszkedjenek. Aztán folyamatosan virágoztak, nőttek a tányérok, majd kiürültek. Volt olyan is, ahonnan a félig kimagozott tényérokat a földre gyűjtöttem össze, hogy a magas szár ne foglalja a helyet a többi növény elől, azt pedig kivágtuk.
 Még mindig van három darabunk, ami élénk madárforgalmat ad a kertben. Fent magoznak, lent fürdenek a porban, ha már sok az üres hely.


Ahogy haladt előre a nyár a napraforgók is nőttek, növekedtek, magosodtak.
 


S ez már az utolsó napraforgó. Néha nagyon eltűntettem volna, sok az ága, de nekik lehet, hogy éppen az a jó, a gazdagság.


Ha már esznek isznak is , éééés.... szedik a bogyósokat. Szomszédom felajánlotta, hogy szedjek a jóstájáról. Mentem (volna) csipegetni, hát alaposan megszedték előlem. Nem értettem. Ma reggel bukott le a jóstaszedő, egy rigó személyében.



4 megjegyzés:

  1. nagyon szeretem a napraforgókat. Minden, ami ahhoz hasonlít, a picike napvirágtól, ami sárga és kerek. Talán a Nap formája miatt, ami maga a tökéletesség. A magvakat is szeretem, napraforgómagos perec, croissant stb. A madarak pedig egyenesen a világ csodái.

    VálaszTörlés
  2. Milyen praktikus már? szerintem a madarak direkt potyogtatták el, mert tudták, hogy utána ők eszik meg az egészet :) plusz még szép is, mikor virágzik, tiszta haszon az egész :)

    VálaszTörlés
  3. "Nézd az ég madarait!Nem vetnek,nem aratnak,mégis esznek!"(Biblia)-pláne,ha olyan gondos kertész gondoskodik róluk,mint Te...
    Sok örömöt adnak a madarak.
    Anci

    VálaszTörlés
  4. Okosak ezek a madarak - tavaly az enyémből is az utolsó szemig kipiszkálták a magot. Idén legnagyobb döbbenetemre a félig nyílt napraforgó virágon száz büdösbence (vándorpoloska) grasszált... Azonnal le-rovarölőztem őket - a virágot levágtam, eldobtam. De a megmaradt száron - most látom, erőlködnek, nyitni akarnak még valami kisebb virágocskákat. Hát nem bánom, csak ezek a fertelmes bogarak ne jöjjenek vissza.

    VálaszTörlés