Oldalak

2024. július 8., hétfő

Te mit tennlél?

 Szomszédasszonyom pár éve késő délután elesett, s csak másnap délután találtak rá. Lába két helyen tört el.

Gondozónője van, de kora reggeltől négyig égnek áll a feneke a kertben. Mert vője ezt a krumplit szereti, ha jönnek a gyerekek mindent visznek. (Amúgy anyagilag jól állnak, rengeteget dolgoznak.) Ő is főz, mert a hozott megdrágult ebédet lemondta.

Jó hete nem láttuk, körbetelefonáltam, mint kiderült az egyik lánya éjszakás volt, ébresztettem. Feleslegesen, mert közben kijött a házából az anyja. Nagyon megijedt, ne csináljak többet ilyent.

Pénteken ismét elesett a kertben. Órákig ült a fenekén, forgalmas az út, hát éppen akkor senki nem járt arra. Nagy nehezen lábra állt, fájdalmakkal. Bottal közlekedik amúgy. Nem voltunk itthon, meg ha nem járunk a hosszú kertben meg se halljuk a kiabálást.

Elmesélte, de ne szóljak senkinek, főleg a lányainak ne. Te mit tennél? Ha egyszer elesett ebben a vad melegben ki tudja mikor fog ismét? Megússza-e ennyivel? Ha szólok a lányainak áruló vagyok vagy jó szándékú? 

Kérdem tőle, s mi lesz, ha leesik a lábáról? Ki fogja gondozni, ha ennyire nem érnek rá? Nincs válasz.

A sorozatai négykor kezdődnek, ezért hajt a napon. A többi földdel dolgozó szomszéd este megy csak, főként az idősebbek. A földdel való munka, a hajtás a vérében van. Meddig? S főleg a helyemben mit tennétek? Vagy nem az én dolgom?











12 megjegyzés:

  1. Az ő korában ingyenes a gondosóra.Talán rá kellene beszélni,hogy legyen mindig a nyakában .A gombot ő is meg tudja nyomni.Aztán majd értesíti a központ a gyerekeit,ha baj van...Kétélű a segíteni akarás,hiszen nem mindenki fogadja el a segítséget,akkor sem,ha jó szándék vezérli a segítőt,mert beavatkozásnak veszik némelyek,mondván,az ő magánügyük...
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam neki, alányának is, megint az esés után.Nem kell, nyűg.

      Törlés
  2. Az aggódás felülír mindent.
    Drága szomszédom, ha nem láttam az udvaron sokáig, hívtam a lányát vagy a vőjét. Rábeszéltem őket a gondosórára, pont a sorozatos esések miatt, szerencsére partner volt a bácsi. A sógornőm édesanyja reggel elesett bent a házban, hosszú órákig a földön feküdt, mert nem bírt felállni. Történt ez úgy, hogy rögtön azután esett el, ahogy a sógornőm elment tőle és este valami sugallatra újból elment hozzá, rá kellett törni az ajtót, úgy találták meg. Combnyaktörése volt.
    Csak azért soroltam a példákat, ilyen esetekben ki tudna elmenni mellette szó és tett nélkül? Utána a lelkiismerettel küzdeni, hogy tehettem volna érte, de rám parancsoltak, hogy ne szóljak a lányainak? Nehéz kérdés ez, de én habozás nélkül szólnék minden esetben a hozzátartozóknak. Jó szándék vezérel és ha ezt nem tudják a helyén kezelni, hát??... 🤔

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nem.jöttek hétvégén, lehet hogy nyaralnak. Figyeltem. Csak azt nem értem, ha valaki éjszakás a mobilt miért nem kapcsolja ki? Én voltam hibás, mert riadóztattam. S ha baj lett volna?

      Törlés
    2. Na igen, ha baj lett volna, akkor is neheztel érte?? Furcsa emberek, furcsa reakciókkal.

      Törlés
  3. Szívesen leülnék veled arra a padra... 😍🤗

    VálaszTörlés
  4. Nagyon nehéz kérdés, különösen a te szemszögedből nézve. Egyértelműen kitűnik az aggódásod érte, amíg a gyermekei részéről ...... No komment!
    Nehéz helyzetben vagy! Azért én csak azt tanácsolom, hogy maradj ilyen és ha úgy érzed, akkor bizony értesítsd őket! Az meg már az ő dolguk, hogy mennyire tisztelik a szüleiket, mennyire aggódnak.... Félek kimondani, de talán semennyire sem, különben hálásak lennének neked, hogy figyelsz az édesanyjukra.
    A kerted gyönyörű! Kicsit irigykedve nézem, hogy minden burjánzik nálad! Nagyon jól megtervezted, kialakítottad a kertet. Csodálatos a klematiszod!

    VálaszTörlés
  5. Jól érzed. A pénz... Margó itt már minden túlnőtte idén a sok esőtől önmagát. Sajnos, pedig tavasszal nagyon eligazítottuk. Nos ő is tavaszi visszavágás eredménye. Ha olvasol,kérném annak sokszínű rózsanak a nevét, ha félárnyékon ellesz. Tavaly beszéltünk róla. Nem tudom, fordult a föld a tengelye vagy a nap,de idén masok a fények. Nem figyelted?

    VálaszTörlés