Oldalak

2023. április 19., szerda

"A reménykedés a kertész időmódja"

Tündérvirág, nem sikerül elkapni igaz valójában. Pedig oly kedves, s ha fúj a szellő ahogy a leveleit rezgeti : gyönyörű látvány.
"A kerti munka nem is munka, meditáció, elidőzés a csendben". Byung-Chul Han szavait idéztem a címben, s előbb is. Milyen igazak. Délelőtt úgy belemerültem, hogy most szakadok szét, s fekszem csak, "kiterülve", de oly jó volt dolgozni. Főleg, hogy bevettem egy gyógyszert a térdemre, s hetek után csodát tett velem. Sehogy sem akartam gyógyszert bevenni rá, de kellett. Ez van. Remélem a mellékhatásait tartalékolja, azoktól ijedtem meg, amikor elolvastam. A homeopátiás szerek sokat segítettek, de a gyógyszer többet.
Berobbantak a tulipánok. Amikor az esővel és a hideggel vagy elfoglalva, s egyszer csak észreveszed rügyeznek a bokrok, nyílnak a tulipánok, robbanásszerűen, ez maga a csoda. Hadd legyek elfogult, de imádom.
 




 








Sört prüszkölő segédkertész. Kínomban kitettem a csigáknak, ő meg mindenbe beleüti, dugja az orrát. Csak prüszkölt tőle, aztán próbálta betemetni!!! Viszont a csigáknak nem jött be, miért? Csak nyáron, a melegben?

S itt van a bemutatkozó fotó, amikor megláttam kitakarítottam a kutyaólat (az más kérdés, hogy soha nem ment, s megy bele). Nagyon sok örömet, szeretetet ad, kap, s jókat sétálunk vele, esőben, szélben, napsütésben, legfeljebb a hossza változik.

7 megjegyzés:

  1. Olyan jó olvasni a lelkesedésedet a kertről. Nekem nincs, de szívesen időzöm itt és más kerttulajdonos blogjában. A kutya pedig nagyon aranyos. Mind a két képen olyan okosan figyel.

    VálaszTörlés
  2. Harmadszor írok, kivág mindig a gép, nem értem. Örülök, ha átjön a lelkesedésem, szeretem a kertem. Megsi többre érdemes, mint láncra verve éljen egy üres ház udvarán vagy a menhelyen. Szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. A kerti munka egy csoda! Amíg csinálod jól érzed magad, észre sem veszed, hogy múlik az idő, hogy fáradsz, hogy mára elég lenne már, amint felállsz (Mit felállsz?! Felállnál, ha ki tudnál egyenesedni) minden bajod előjön. Sokszor alig bírok bevánszorogni a kertből. Szeretem csinálni, nekem ez nem lenne munka, ha bírnám is.
    A virágaid, tulipánjaid gyönyörűek! Legyen nagyon sok örömöd bennük!
    A csigák nálunk is támadnak, rendesen megindulnak a kétoldali gondozatlan kertből. Van utánpótlás bőven, pedig etetem őket rendesen.
    A kutyus nagyon aranyos!

    VálaszTörlés
  4. Margó néma kacsát kellene szerezned, azt írta valaki nem bántják, törik össze a növényeket. Itt a kutya félek, hogy nem tűrné el, minden állatra madár, macska mozdul.A z első bekezdést nem rólam írtad? Szó szerint így érzem én is. Viszont szeretem csinálni, örömöt ad.Ahogy neked is. Éltet.

    VálaszTörlés
  5. Margó néma kacsát kellene szerezned, azt írta valaki nem bántják, törik össze a növényeket. Itt a kutya félek, hogy nem tűrné el, minden állatra madár, macska mozdul.A z első bekezdést nem rólam írtad? Szó szerint így érzem én is. Viszont szeretem csinálni, örömöt ad.Ahogy neked is. Éltet.

    VálaszTörlés
  6. Jó helyre került a kutyi, az biztos... sok örömöt nektek..A virágok meg a fotók... mint mindig szépek, gyönyörűek...

    VálaszTörlés
  7. Van olyan, hogy az új kutya nem hajlandó bemenni a régi kutya házába mert érzi az elődjének a szagát. Menhelyről van a kutya? Üdv. ZsuR

    VálaszTörlés