Oldalak

2018. június 25., hétfő

Veszteségek és gyarapodások

 Úgy adódott, hogy a trombitafolyondár a kút cserepei alá kapaszkodott, s emelte őket, s mivel a kút közös mennie kellett, míg nem csinál nagyobb bajt.S akkor, már egy szusszal a faház oldalát is lepucoltuk a szőlő-lonc keveréktől, mert a szőlő a faház cserepei alá kapaszkodott, s emelte a cserepeket, tolta el a deszkákat. Egyenlőre van lehetősége, hogy kinőjön, s meglátjuk. Azért a házat védeni kell, akárhogy is. )Azért a szívem kicsit mindkettőért megszakadt, de a sok eső embertelen módon engedte el a növényeket.

Az un. haszonkert pillangókkal és az  virágba borult "égető" , ahol a pillangóvirágok olyan virágzást produkáltak, mint  a kertben nem. Viszont a fotózás óta még jobban megnőtt fűtől ma "elbúcsúztunk".






Ahogy a fűszerkertnél az illatos cickafark is elszaladt, nőtt magasba, virágai ehhez képest kicsik. Ma délután köszöntem el tőlük.

 

Ezek az árnyékos rész növényei, most az árnyliliomok nyílnak. (Miközben a diófa őszi levélhullást produkál....)



 
 Segítsetek! Mi ez a rózsaszínű virág. Kiszórtam egy egynyári keveréket, a között volt,  ő szép dús, a társa kínlódik a növekedéssel, virágzással, ahogy a többiek is próbálkoznak boldogulni.

Az iszalag hozza magát, neki a sok eső használt. Nagy kedvenc.




 
 

 Ez már a kert hátsóbb része:


  



 

 Az eljövendő rózsakapu, jobb oldalán dús virágzás, a bal oldalán semmi. Igaz itt ősszel megmetszettem, nem tudtam hogy is kellene. Viszont nem hiszem, hogy emiatt.


  


 

 Itt a sárga rózsatő a nád alól került ide, megtáltososodott! Sárgának nyílik, aztán átvált rózsaszínre. A sötétebb rózsaszínűek a futórózsák.


Ez már a másik oldal:

 
 

 S a kert vége, a pillangóvirágok most nyílnak.


 

S a szokásos betekintős fotó, új virágzással.
 

A ház előtt, a mályvacserjék is kezdenek már virágozni a másik oldalon.


s a jég megverte lóca új színt kapott. Megvigasztaltak a boltban, nemcsak ennek az ülőrészét lyuggatta meg  a jég máshol a vízórát, stb.  is szétverte. télen konyhai bútor, s most is szárítgattam festés közben bent, mert ugyebár mindig esik, amikor nem kellene, a konyhát feldobta, az biztos. A sok barna mellett.


Ilyen  most a kert 2018 júniusában.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a pad:))az iszalag vegul rajottem az en clematisom, hrmt ultettem cserepbe..kivancsi vagyok lesz e belole valami..
    es hat ismet leirom, csodas a kerted, mesekert!ltszik, hogy szeretve van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágnes, ez a clematis soha nem jut az eszembe, a kor... vagy más.

      Törlés
  2. Nagyon szép a kerted! Jó volt sétálni veled és gyönyörködni a közelebb hozott virágokban! A pillangóvirág elbűvölt! Én is ültettem, de az enyémek nem akarnak haladni, hiába esett rengeteg eső.
    Az a kék lóca nagyon szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajószentpéteri a mag, itt kétszerese a magassága annak amit, ahogy ott láttam. Látod, szinte elborítja a szömörcét, pedig ritkítom már. Küldjek magot?

      Törlés
    2. Köszönöm szépen hogy gondoltál rám! Ha lesz magod, akkor örömmel fogadom.

      Törlés
  3. Csoda élmény a kerted. A padnak jól áll ez a szín. Minden nagyon hangulatos nálad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hezitáltam eleget, hogy milyen szín legyen, de kellett már valami "felrázó".

      Törlés
  4. érdekes, az iszalag, amilyen kevésbé kellemes neve van, pompás. A pillangóvirágot mi otthon csillagvirágnak tudtuk. A pad nagyon szépséges! (mellesleg hiába állítom be, hogy értesítést kérek, soha nem kapok). Jó sok virág közt élni, én a folyton nyíló muskátlinak is örülök az ablakaimban.

    VálaszTörlés
  5. Keeert ? Nem is kert ez, hanem már valamiféle földi paradicsom. Most,hogy beindult mindent és telistele van virággal - most látszik a sok munka (és pénzkiadás) eredménye. Tényleg olyan, mint egy botanikus kert ! Nagyon tetszik. Viszont ekkora területtel és ennyi növénnyel van is feladat....Ne csodálkozz, ha belefáradsz néha.

    VálaszTörlés