Oldalak

2018. június 11., hétfő

A sok eső szépsége és árnyoldala

Napok óta kötözök, főleg kokárdákat -mert körbeveszik a Zsebi kertet- a kerítéshez. Mellette ritkítok, főleg borzaskatákat, meg ami túlhaladta önmaga helyét, nagyságát, stb. A fővonalak viszont azok.

Kecskemétről hoztam vagy 250 km-en keresztül, buszokon a cserjés pimpót. Régóta vágytam rá, ott leltem rá a piacon. Nem is értem, ott mindig találok valami növényt. Kérdezte is az uram a telefonban, hogy hány növényt vettem? Csak ezt az egyet. Öt nap után ma ültettük el.

 

  


 

  
A rózsák a kétszeri jégverést a leander gondolom a sok vizet  sínyli

 
Harangvirág, már annyira vártam, hogy nyíljon.

 A ház hosszán és a kertben



 
 itt a pillangók engedték el magukat belepve s rátornyosulva mindenre

 


 Amikor a kicsi virág=napfényvirág túlnő a nyári orgona bokrán, hiába sok az eső...


 
 kokárdák tobzódása, sokakat már felkötöttem, hogy ne dőljenek szét

 
 




 
   nem tudom mennyire látni az illatos zsálya térfoglalását


az oly várt iszalagvirágzás
és nyílni kezdenek a liliomok


 

7 megjegyzés:

  1. Csodálatos az egész kerted! Nem volt elég egyszer megnézni a fotókat!

    VálaszTörlés
  2. Igen, tenyleg csodalatos, mesekert:)

    VálaszTörlés
  3. Buja, kedves, meghitt és gyönyörű.

    VálaszTörlés
  4. Miért nem veszed ki a leandert a tálcájából, szabadabban elfolyhatna a felesleges víz.
    A zsálya olyan gyönyörű, és csak egy nyarat virágzik, nem baj, ha nagyra nőtt. Szép !
    A narancssárga liliomra haragszom, már mondtam is neki, hogy kitelepítem...Egy virág egy napig él. Igaz, másnap nyílik a következő, de akkor is...Nem tudom, a fehér liliom is ilyen ? Nekem az még nem volt.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm nektek. Fodorka, az baj elnyom, s rátelepszik másokra. Sokan vannak, maradt még.A fehér liliomé napok óta megvan, készült egy bejegyzés, ott van egy bordó, na az aztán egy nap alatt elköszönt. Pedig olyan szép. A fehér ráadásul oriási, vagy az időjárás miatt? Nekem sem volt még, csak tavaly ezek, de akkor vagy 40 cm-re nőttek csak meg.

    VálaszTörlés
  6. Látszik, hogy nőnek, burjánzanak a sok esőtől, de így is nagyon szép! Jólesik végignézni rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katici, csak egynémely nagyon elengedte magát. Velük van a gond.

      Törlés