Oldalak

2018. június 19., kedd

Kirándultunk: Visegrád - Királyi palota

 

 

 A Dunakanyarban voltunk a hétvégén, családi ünnepen. Amikor véget ért, nyakunkba vettük a környéket. Visegrádon jártunk.

 A kertes fotók a Királyi vár udvarán készültek, akkor is voltak kertek a vár körül, most fel is idézik ezeket a reneszánsz kertekben.



Évszázadok koptatta küszöbön lépjünk be a várba. Gondolom sokan jártatok már itt, néhány hangulatkeltő fotót hoztam, ablak-ajtószögből nézve. S kedvenceimet: a korabeli öltözéket, s pár cserép emléket.




 


  



A szökőkút, ahogy az utókor összehelyreállította és rekonstruálta.






Eszméletlen, hogy milyen kevés emlék maradt, azok is töredékekben. Volt mit dolgozni, amíg összeállt egy-egy kályha, szökőkút, vagy bármely emlék.



 

 




 ez a barnás rész az eredeti



 Nem vért, nem a vár sárkánya, esőcsatorna.



 

S jöjjön egy kis olvasnivaló a palota történetéből némi rejtelemmel:

https://renvisegrad.hu/blog/visegradi-kiralyi-palota-rejtelmes-tortenete/

10 megjegyzés:

  1. Mindig megindítanak az ilyen régi helyek, ha belegondolok, kik jártak ott évszázadokkal ezelőtt előttem. Hú!
    Kellett némi fantázia és tudás, korismeret, hogy ekkora darabokból rekonstruálják az egészet.
    4 éves koromban jártam ott először és utoljára. Köszönet a kedvcsinálóért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici én kb. 28 éve voltam itt utoljára, tehát ideje volt. Jó ismertetők voltak, vetítéssel a régi korok várairól, ahogy fejlődött, bővült. S igen, csodálom a régészeket és a restaurátorokat, amit mutattam is, mi maradt belőle. S mégis felépítették.

      Törlés
  2. hú, azt a 19. képen lévő tálat de nagyon elfogadnám most:)))
    imádok régi várakban palotákban kóborolni, megérint a múlt és meglódul a fantáziám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondták, hogy hosszú időt lehet ott eltölteni, főleg, ha belebotlunk egy muzeológusba, aki ott dolgozik, s belemerülünk a beszélgetésbe egynémely látnivaló ürügyén..

      Törlés
  3. Nagyon szép, tartalmas családi ünnepetek volt, és igazán jó helyet választottatok hozzá!
    Az én bakancslistámon is rajta van, ezt még én szeretném megmutatni az unokámnak. Reménykedem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menjetek el, korán reggel, még nincs akkora tömeg. Aztán jönnek...

      Törlés
  4. Nekem ezekben a várakban/kastélyokban a kis kertek tetszenek a legjobban. Ámbár azon is elgondolkodtam már többször, hogy milyen is lehetett az élet ott áram nélkül, vagy mennyire volt kellemes egy ilyen palota télen.
    Kár, hogy olyan sok minden tönkrement,eltűnt az elmúlt évek alatt.Más várakban is éreztem ezt: valahogy nem tudtuk/tudták megőrizni a múlt emlékeit.Ettől függetlenül szépen helyreállították az épületet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akivel beszélgettem, mesélte, hogy volt egy kiállítás összerakva a harmincas évek végén, betörtek, szétverték. Miért? Én is ezt mondtam, erre mondta el. Sajnos kevés van, ami előkerült, pedig ez kiemelt hely is volt.

      Törlés
  5. Mi vagy tíz éve jártunk Visegrádon, a Te ragyogó napsütéses időddel ellentétben mi csepergő esőben. A várból a világon semmit nem láttunk le a Duna felé, annyira ködös, párás idő volt. A palotát és a kertet viszont megnéztük részletesen, nekünk is nagyon tetszett. Pontosan olyan gondolatok jártak bennem is, hogy kik élhettek ott évszázadokkal azelőtt...

    VálaszTörlés
  6. Kik és hogyan? A vastag falak, a fáklyás világítás, nem véletlenül vannak az ablakoknál a kőpadok.

    VálaszTörlés