Oldalak

2015. január 15., csütörtök

Napok hordalékai

írhatnám  tán Éva szavaival. Hét elején utazás, hagyatéki tárgyalás, jöttem-mentem. Hiányzik mindkettőnknek apánk. Közben öcsém apósa is meghalt, a vállukon nehezedő gondok oldódtak, ürességet és felszabaduló időket  hagyva maguk után.

Bent őrült feszültségben dolgozunk, az ember szabadidejére is rányomja a bélyegét. Vagy a meleg? Reggel hideg, délután márciusi időjárás. Lábra állni alig tudok. Délután Zsebit vittem el szinte vánszorogva sétálni. Háromszor jött oda hozzám köszönetet mondani érte. Éreztem, hogy hiányoznak neki a séták, nekem is,csak fizikai erő kellene hozzá. Jó, hogy kerítésszomszéd a biegli (remélem jól írtam, nincs erőm keresgélni utána), a sarkon eltársalognak egymással. Ha másként nem, orrösszedugás szintjén.

Eldőlt, október elejéig dolgozom. A buszon ma összefutottam a tanítónő, utolsó mohikán évfolyamtárssal. Már aki még dolgozott, a többiket már leépítették.előnyugdíjba kényszerítették a változások. Meséli, mennyi mindenre, sok programra van ideje, lehetősége, amik kimaradtak. Én kicsit félek, s várom is a nagy nyugalmat. Néha nehéz, nagyon nehéz és fárasztó dolgozni. A sok betegség szerintem nem véletlenül kap el, erőm végén járok. Pedig a munkámat szerettem. Tegnap egy óvónő mesélt erről, mintha rólam beszélt volna, ő egészséges, nem vagyok tehát ezzel egyedül. Az ember szervezete egyszer csak lemerül.

S legyen itt egy napi szép:

 



                              
 













Igazánból ketten vannak: egyik a házban,

 








 s a fenti a városban. Végül a városi győzött, visz magával, valami tisztasággal. Ez nem az utóbbi lebecsülését, félretevését jelenti, vele volt több időm, már az olvasásra, engedtem neki. Safak könyveit szeretem, keveset olvastam még belőle, úgy érzem ebben a könyvében sem fogok csalódni. Lehet, hogy valahol még egymásra is rímelnek.

4 megjegyzés:

  1. a "Napok hordaléka" egy Déry Tibor könyvcím...
    Elif Shafak könyveiért rajongok egy ideje, örülök, hogy te is rátaláltál, meseszép stílusa van, találtam egyszer egy TED-es előadását is, ha érdekel:
    http://www.ted.com/talks/elif_shafak_the_politics_of_fiction?language=hu

    VálaszTörlés
  2. Emlekszem az ironore, ket konyvem van tole, azota mast nem rendeltem, pedig tetszett a stilusa nagyon.
    A szervezet lemerul, de magaban foglalja a foltoltest is..kivanom Neked Aniko!!:) puszi!

    VálaszTörlés
  3. Igen, tudom, s képzeld Katalin volt egy blogom annak a bevezető szövegében is ez volt, innen volt ismerős. Shafak régi kedvencem nekem is. A másik könyv, az is nagyon fog.

    VálaszTörlés
  4. Felkeltetted az érdeklődésem, elolvasom a könyveket. Az elsőre különösen vágyom!

    VálaszTörlés