Oldalak

2024. szeptember 3., kedd

Orsinak (IS)

 Azt hittem velem van a hiba, mert én bizony este hatig az orrom nem tudom kidugni a házból. Kivéve, amikor napi többször viszem sétálni a kutyát a nagyon hosszú kert végébe. S itatni a madarakat, s persze átmozgatni magam is. Megyünk, szaglászunk, lihegünk, s jövünk. Nem bírja a meleget a nyomorult kutya.

Sem, nemcsak a gazdija.

Ezt a sötétet már nem bírom elviselni, borzasztó. Ha nem süt ide a nap csalok, s a spalettákat kinyitom , áradjon be a fény, ha csak félig is.

Orsi, felétek borzasztó a helyzet, ahogy leírod. Én csak a hortenziákat, s a szétégett weigelát locsolom rendszeresen, a többit 3-5 naponta. A többi: idei virágültetések, s a megégők, rózsák, gólyaorrok, s egyes helyeken (nem mindenhol) a z ajugákat. Őket nagyon szívja a nap. Heti egyszer a kertet átslaggozom a fürdőből. Máskor igyekszem esővízzel, míg ki nem fogy, aztán jön a benti víz. S felénk esik, hol több, hol kevesebb, de inkább a nap égeti ki őket.Szerencsétleneket. 


Ezek a bugák bizony nem maguktól barnultak be, még a bokrok közt megbúvó hortenziákon sem. A gyönyörű tölgylevelű virágai. fájdalmas nézni is.





Azért vannak másik oldalukon megégett, vagy egy-egy szétégett hajtással is bokrok, ha a fotókon ezt nem is látni. Ma néztem éppen.

A szétégett rózsaloncon, s ma néztem az idei ültetésű, tehát locsolt ribizlin a megégés után megjelentek az új hajtások, levelek. Az élet élni akar.

Ami pedig számomra nem jó, hiába vagyok bent a nagy meleg mégis hat rám, ha kimegyek remeg mindenem, holt gyenge vagyok, így is elszívja az erő, legyengíti az izmaimat a meleg.




A reggelek már hűvösek, 16 fok volt ma is. Hogy aztán 3 óra múlva jól rádurrantson. Ami azért öröm, mert a hűvös éjszakák  elviselhetők. Behallatszik a szarvasok barcogása, kiírták a külterületi és erdei séták vadászat miatti időkorlátozását. Ez bizony már az ősz, szeptember, ha csalókán is. Szegény gyerekek, s a még nehezebben dolgozó pedagógusaik.

7 megjegyzés:

  1. Ti még az ország szerencsésebb felén laktok, irigykedve szoktam nézni, mikor esik felétek, mi pedig már "kiégtünk" Szomorú a kertet így nézni, látni, mikor a szemünk, a lelkünk színekre vágyik.
    Mi is hajnalban átszellőztetjük a házat, majd redőnyöket le, jön a sötétség itt is. Most kicsit lehűltek a reggelek, ki tudom használni jobban, erőt merítek egy-egy munkához, de amikor felmegy a hőmérséklet, akkor minden erőm (ami addig se sok volt) elhagy.
    Az unokám németet tanult eddig, csak 2. nyelv volt neki az angol, de abból szeretne emeltszintű érettségizni, ezért különbözeti vizsgát kellett neki tenni az első napon. Ebben az őrült hőségben ünneplőben másfél órát kellett neki a folyosón várni mire sorra került. A táskájára tudott leülni, du. fél négyig volt reggeltől az iskolában. Ilyenkor ordítani szeretnék! Szerencsére ötösre sikerült a vizsgája, de ilyen körülmények között vizsgázni, vizsgáztatni embertelen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok az unokádnak. Embert próbáló napok ezek mindenkinek. Sajnos.

      Törlés
  2. Nem, dehogy veled van hiba, szenved ettől már mindenki. Pont beszéltük a férjemmel, hogy már ilyen lesz minden nyár. Pusztítás, hőség, szárazság.

    Azt szoktam mondani, az aszály, a jégverés mindig a csóróbb régiókat teszi még csóróbbá: Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Borsod. Meg a délkeleti megyék. A Tiszántúl mostoha hely sok szempontból is. A meleg, a hőség is duplán jár nekünk.

    Láttam az időképen műholdas felvételeleket milyen volt júniusban és milyen most a Kárpát-medence, katasztrofális 😞
    Legalább már látjuk a végét. Éjszaka tárva nyitva van minden, lehűlt ma reggelre is 23,8 fokra a szoba és nincs már ideje annyira felizzani, mint júniusban, mikor olyan hosszúak a nappalok. Nem szoktam visszasírni a nyarat, most sem fogom☺️


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy nem. Szobában kuksolást?!

      Törlés
    2. Kedves Orsi!A Tiszántúl volt termékeny is,a mostani állapotot köszönhetjük a Tisza szabályozásának.Ünnepelték Vásárhelyiéket,hogy micsoda nagy dolgot tettek.Igen!A folyó kanyarulatait levágták,a Tisza medrében meredeken rohant le a víz,többé nem öntötte el a földeket,mostanra kiszáradt az Alföld.Sivataggá tették.Már koránt sincs akkora víztartalékunk,mint azt mondják.Átfut az országon a Tisza és viszi a vizünket tova.Sokszor nem látjuk előre,a "jóakarás" hosszú távon mennyit árthat.Én a Mecsek oldalában lakom,egy gyönyörű és átkozott helyen,mert a Hármashegy ellöki a felhőket a hegy déli oldalán.Tőlünk 4-5 km-re esik,nálunk nem.Lejjebb,a Dráva mellett esik,nálunk nem.Lent a faluban esik,nálunk nem.Pécsett esik,nálunk nem...hónapok óta.Ez van.

      Törlés
  3. Sokszor irigyellek,ha nálatok esik,mert nálunk hónapok óta semmi.Minden kiszáradt a kertben ,kifogyott régen a ciszternából a víz,utánpótlás meg nincs.Eleinte kannákkal hordtam a vizet a 90 méter hosszú kertre,aztán befejeztem.Látszata semmi és belefáradtam .Már a virágoskertet itthon sem tudom locsolni.Fáj a szívem,de nem bírom tovább.Minden meghal a szemem láttára.
    Anci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a szomorúság. Szépet szeretnénk, bánat lesz helyette. Pár napja én sem locsolok, kipukkadtam. Nincs erőm. Úg jártam mint q csigákkal, egyszer velük szemben is feladtam.

      Törlés