Oldalak

2023. március 27., hétfő

Hónapok óta

 tervezett útra keltünk hirtelen felindulásból, indulás előtt két nappal eldöntve az utazást. Igazából úgy mentünk volna, hogy 3 családot ejtünk útba, de az öcsém műtétje tolódik, a covid miatt 6 hetet kell várni, mi pedig már utazni szerettünk volna.

Majkon egy órát tölthettem el várakozással, a múzeum megtekintésére rövid volt az idő, így csak kint fotóztam. A közeli településen nőttem fel, sokat jártunk ide kirándulni. Akkor nem ilyen fotók készülhettek volna. Hatvanas évek. Érdekes módon nem azt láttam, hallottam  ami előttem volt, hanem ami lelki szemeim előtt, a múltat, az emlékeket.  Erről a kiállításról mindig lemaradok. Amikor megnyitották, előtte egyetlen!!! nappal jártunk ott. Nem mehettünk be, most is elmaradt a megtekintése. Majd... Ha megyünk beteget látogatni. S forgatott ott Maár Gyula is filmet Törőcsik Marival, nos az erkélyt, 

 

a parkot látva pedig nagyon a film jelenetei voltak, jelentek meg előttem. Ilyen az ember.











A múzeumi  belépőt a tó túlsó partján vásárolhatjuk meg, itt van játszótér és a parkoló. Innen 10 perc séta a Remeteség. Ez nekem olyan furcsa volt. Szerencsére a napsütés, s a meleg, s az emlékek kárpótoltak a meg nem látogatott kiállítás miatt, ezt is nagyon élveztem.

Ez pedig egy kecskeméti fotó, ránéztem, két barát vonul.

Pedig csak a kémények "fémzáródásai". Tudja valaki hogy hívják ezeket?


6 megjegyzés:

  1. De szép és rendezett hely! Emlékszem, mikor én voltam ott. Most emlékeket idéztél fel bennem. Jó, hogy elmentetek Majkra.

    VálaszTörlés
  2. De jó fotók! De jó lenne látni élőben! Azt sem tudtam konkrétan hol van Majk, meg kellett néznem a Google-t.
    A kapuk, szobrok különösen tetszenek! Meg a templomtorony, meg minden😄😍

    VálaszTörlés
  3. Éva, láttad már felújítva is? Most nagyon helyrerakták. Sajnálom, hogy nem jutottam be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régen voltam ott, akkor még nem volt felújítva. Látszik a képeiden, hogy felújították. Nagyon szép lett.

      Törlés
  4. Orsi, évekkel ezelőtt fotóztam a kaput, csodálatos tavaszi nap volt, s a fotók visszaadták. Most kissé sápadtabb volt a nap, de csodás.

    VálaszTörlés
  5. Jó pár éve voltam Majkon, de most, hogy nézem a képeid, újra betervezem. A Remeteség az egyik legvonzóbb kirándulóhely a számomra.

    Néztem az utolsó képet, egyértelműen két barát :) Egyébként ha jól tudom, kémény dísz a hivatalos neve.

    VálaszTörlés