Oldalak

2022. augusztus 2., kedd

Nagy élményem : Kékfestő Múzeum, Pápa


Több múzeumba ellatogattunk, engem ez fogott meg a legjobban. Tán mert régi falak közt, a hajdani gépek stb. közt jártunk, éreztük a hajdanvolt munkások jelenlétét? Emeletről emeletre "néztük" végig a munkafolyanatokat, érdekes vezetéssel  Ha a városban kirandultok, ki ne  hagyjátok!

 


Kádak, ahol a vásznat festették


A festék őrlése
Lóvontatta mángorló
Ott fent is száradtak vásznak

A manufaktúra épülete régebbi időkben

Akár nagyanyáim, rájuk emlékeztetnek a fotók. Gyermekkori hangulat, hol van már? S miért nem hozzavissza a divat a kékfestőt? Nem értem. Meg vannak, dolgoznak mesterek, egyre kevesebben.

4 megjegyzés:

  1. Egyszer láttam egy dokumentumfilmet a kékfestő munkáról, végig követte az egész folyamatot, nagyon érdekes volt.

    Nagymamámnak nyáron csak ilyen kékfestő mintás ruhái voltak, nagyon szerette. Un. "farkasfoggal" díszítették a kötényeket, annyira előttem van, Istenem, hol van már? 😳

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  3. Anikó, töröld ki azt a névtelen hozzászólást feltétlen, vírus van a link alatt!!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, töröltem. Én is pont arra gondoltam, amiről írtál Orsi. S milyen szépek voltak, nekem.

    VálaszTörlés