írtam múltkor Katalinnak. Emlékeztek a kávéscsészére és a tányérkára?
(Ha megveszel valamit, minek kell neked utána nyomozni - mondta az este a fiam. Hát minek?)
Izgatott mikori lehet, mert a tulipános minta ismerős volt. Viszont a védjegy ismeretlen. Már a tányéron, a csészén még nagyítóval (ami nem is igazán nagyít) is olvashatatlan. Ha jel az egyáltalán.
Szóval három nap óta olvastam, kutattam amiket elértem (egész életemben "nyomoztam"), végig, már ismerem a gyár történetét, az utódét, s a legutolsó formációét, amiben e-mailben az egyik volt tulajdonos meg is erősített. S már ez is "volt". Múlt idő, mert nem vették a termékeiket, rossz volt a reklám, a terítés. (Ma ráakadtam a jelenre is, de ez már egy nagyon más és új történet.) Aztán találtam onnan elszármazó festők műhelyeit, termékeit, volt aki sikerre vitte (s mellette kiszolgálta a megrendelők kéréseit is. Gondolom ezt a mondatot nem kell magyarázzam.), volt aki már csak motívumot használ, teljes mértékben egy új mintával, s folyamatosan még újabbal dolgozik. Weblappal, bloggal, mindenhol jelenléttel, ahogy a kor megköveteli.
Sok időm ráment, s mégsem bánom, annyi ismerettel, kitekintéssel lettem gazdagabb. Így már nem idegen a csésze, bátran ihatom belőle a kávét is. S kicsit(?) belesajdul a szívem, amikor értékes, szép, régi és hagyományos megy veszendőbe az érdektelenség miatt.
Az én szerelmem a csésze...
Aztán gondolkodtam: érdektelenség, mellőzés, érték nem értéken kezelése. Ismerős. Egyszer csak beugrott. aranyos fodorka adta közre az
örömhírt.
OF régebbi nyilatkozataiból éreztem ki azt az értetlenséget, szomorúságot, ahogy ezen gyár (és utódai) elmúlásáról nyilatkoztak a régiek. OF későre megkapta az őt megillető elismerést. Lehet, hogy egyszer ezeknek a termékeknek is megjön a reneszánsza?