Oldalak

2022. február 16., szerda

Hóvirág keresősdi






-be indultunk, alig találtunk még párat, most kezdenek bontakozni, a föld alól is előbújni.A legnagyobb lelőhelyre ráborogatták a mogyoróbokrokat, ennyi. A többi helyen még nyomukat sem leltük. Délután jártunk kint, már fotóztam ezt a részt, de nagy kedvencem, megosztom veletek. Egyébként emberekkel tele volt az erdő, idegenek, ismeretlenek, újak.  S persze ismerősök, kutyástól, jó volt velük találkozni.

 

Bontakozó primula, valamelyik reggeli fotó, azóta a rejtőzködő bimbók is kibomlottak.  A hunyorok is kezdenek formába lendülni, no meg én is, pótolgatom az őszi elmaradásaimat. Kiderült, hogy még lehet égetni, nekem az egész kert összes növénye fent maradt a szemműtét miatt, is. Persze vannak, amiket mindig meghagyok, szépen mutatnak a hó alatt, már ha esik hó. S deresen is. Ezek a száraz növények komposztra nem jók, elszállítani?, hát majd ez lesz a sorsuk. Most az égetés még megoldás. Némi falevelet is szedtem mellé, s hagytam is, mindig maradnak, hadd javítsák a talajt. Viszont ma láttam, hogy a szabaddá tett részen csak úgy törnek fel a hagymások a pár napos meleg idő után.


 

2 megjegyzés:

  1. Tőlünk pár házzal feljebb az egyik kertben csodás hóvirágok vannak, minden nap megcsodálom.
    Ma kinyílt az első krókuszom, ill. az eső miatt csak bimbós állapotban maradt, de már ebből is látszik, jön ez a tavasz, csak ideér lassan. Bár itt azért nincs 20 fok, mint Sopron környékén, jó ha 10 fok van.

    VálaszTörlés
  2. Képzeld, meglepetésre ma én is felfedeztem párat a kertben. Itt meleg volt, korán. Milyen bőktje lesz, de volt eső valamelyik éjjel legalább.

    VálaszTörlés