Oldalak

2020. október 6., kedd

Két könyv, két világ, s a harmadik: egy film


A könyvet a divat rajongóinak ajánlom, vagy egy kis álmodozásnak: így is lehet! A párizsi divathét látogatóit szólítja meg sokszor a könyv szerzője. Megtudhatjuk, hogy akinek kerete van hozzá, hol érdemes vásárolnia, megszállnia, süteményt ennie, s pezsgőt innia. S e helyeken milyen hírességgel találkozhat a szerencsés betérő.Hétköznapi halandónak álomvilág, de milyen jó néha álmodozni, gyönyörű illusztrációkon csodálatos ruhákban gyönyörködni.

S régi, nagy kedvencem utolsó könyve:


Az Antropológus a Marson c. könyvével lopta be magát a szívembe, amiben megismertetett az autisták világával. Azóta minden könyvét elolvastam. Most egyéb tudományok területeire is elkalandozik a neurológus író, s bevallom néha nem is olvastam el ezeket az írásait, amikor nekem túl tudományosnak tűntek. Viszont a szakmájába vágók a skizofréniával, a demenciával és az Alzheimer-kórral érdekesek voltak, új ismereteket adtak, s emberi megközelítést. S nem utolsó sorban az Utazás koponyám körül c. könyvről is ír a szakember szemével. Ezt nekünk, magyaroknak külön is érdemes elolvasnunk. Akiket a téma érdekel nagyon ajánlom, s a többi könyvét is.

"Igazi, papírból készült, nyomtatott könyvet akarok, amelynek súlya és könyvszaga van, ahogy az összes könyvnek az elmúlt 550 évben. Könyvet, amit a zsebembe csúsztathatok vagy feltehetem a polcra könyvtársai közé, ahol aztán a tekintetem váratlan pillanatokban megakadhat rajta." Ezzel a gondolatával mélységesen egyetértek, én máig könyvet, papíralapú magazinokat szeretek a legjobban olvasni.


és a ráadás



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése