Oldalak

2018. március 3., szombat

Jelentem: megvagyok

Csakhogy  ma

főztem
 feküdtem
állatokat rendeztem
feküdtem
blogot tettem rendbe
levelezést töröltem

Nem volt könnyű  a mai nap sem, volt, hogy úgy éreztem még filmet nézni is fáradt vagyok. Nem is néztem, még azt sem.

Valószínű melegedni fog az idő. Ezt érzem. Olvadt némileg, körbejártuk a házat mennyi havat kellene elhányni, hogy ne a háznak vegye a hólé az irányt. Tragédia. A szomszédban méteres havat kellene áthányni, hogy a házig eljussunk. Van egy sarkunk, ami ha eső van nedvesedik. Ezt szeretnénk elkerülni.

Megrendeltem a BBC Kertvilág magazinját. Nagyon kedvező árú lehetőség volt, éltem vele, kíváncsi voltam mit hoznak, újat?  Próbáltam olvasni, de nem volt se tollam, se füzetem, hogy az ötleteket feljegyezzem. Lassan gondolkodni kell a kerten, esetleges új növényeken. Munkálatokon. Január közepén vagy inkább februárban álltam neki  némi száraz növényeket metszeni, eltakarítani, jól abbamaradt a munka, s tavaly már túl is voltunk ezeken. Csúszik az idén minden, s reménykedjünk, hogy fagy uraság ezzel be is fejezte a látogatását nálunk. Eddig, mióta gyümölcsfáink vannak gyakorlatilag tavaly volt alma(néhány szem), mogyoró és kevés naspolya. A többit évek óta, ha termés ígérkezett elvitte a késői fagy. Az meg éppen szerencse, hogy a tavaszi virágok, amik már bújtak kifelé a hóbunda alatt rejtőzhetnek. Kíváncsi vagyok mi lesz a fagy után? A fiatal bokrokkal, már az első nap elkapta a leveleket. Amik átteleltek.

Mostanában nem is sétáltatom Zsebit, nagyon húz. Félek az aláfagyott részektől, el ne rántson. A kertbe megyünk le, de nagy a hó neki. Belesüpped. Úgy néz ki, csak én élvezem: árnyékok, rajzolatok, mintázatok.





6 megjegyzés:

  1. Tényleg csodaszép a kertetek!!!! Az azért nagy dolog,hogy nem száraz fagy volt,hanem hó is.
    Eddig egészen jól voltam mostanában, de 2 napja ...Vagy a bátyám betegsége miatt? Már megint naponta járok a kórházba hozzá...

    VálaszTörlés
  2. Ma otthon Anyukámnál Te jutottál eszembe, ill. a fotóid, a friss hóban a keresztül-kasul lábnyomok, no ott a tyúkok "szántották" fel a kertet, haláli ahogy a szűz hóban trappoltak :)

    VálaszTörlés
  3. Kívételesen örülök annak, hogya kertttel még nem kell foglalkozni. Annyi minden más van most, hogy bőven elég azokat megcsinálni. Mégis tudom, hogy nagyon boldog leszek, ha elkezdődik a tavasz. Kívánom, hogy jobban legyél!
    Ölellek.

    VálaszTörlés
  4. Szegénykém! Rosszul viseled a hideget.Depi, meg bezártság, az erek összehúzódása a hidegre, ettől kevés energia. Vacak, megértelek.
    Kitartás!!!

    VálaszTörlés
  5. Amennyire vágytam nem is olyan régen még kertes házba, annyira örülök már, hogy nem így van. A képeket megnézem, át is érzem, szinte a bőrömön a friss hideg hó érzetét, jó nézni. De megtanultam nem vágyni nagyon arra, ami úgysincs a közelemben. Mondjuk el is mehettem volna a közeli hegyekbe, ha igazi hóban akarnék taposni. De nincs hótaposóm, évtizedek óta. Marad a mások örömét élvezni.

    VálaszTörlés
  6. Én is tegnap olyan fáradt lettem délutánra és a fejem is húzott, biztosan jön a meleg. Pont azt mondtam a férjemnek skypeon, hogy valahova el kellene lapátolnom a havat, messzebb a háztól, mert ha elkezd olvadni, már pedig holnap alapos esőt is mondanak, akkor a sok víz nem tudom hogyan fog elmenni. Talán kitalicskázzuk a nagyját az árokba délután, ha hazaértünk a gyerekkel.

    VálaszTörlés